تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳

بهترین زمان برای سفرهای نوروزی

تعطیلات نوروزی زمان خوبی برای رفتن به سفر است به‌ویژه اگر کارمند یا فرزندانی داشته باشید که به مدرسه می‌روند.

نوروز///بهترین زمان برای سفرهای نوروزی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از تعطیلات خوب و به نسبت زیاد ما ایرانی‌ها به هنگام نوروز و سال نوست. بسیاری از ما به‌ویژه کسانی‌که کارمندند و یا فرزندانی در سنین مدرسه دارند از این تعطیلات برای رفتن به سفر و استراحت استفاده می‌کنند. 

به گزارش رویداد۲۴ با نگاهی به اعدام و ارقام و آمار سفر‌های نوروزی به این نتیجه می‌رسیم که سفر‌های نوروزی از پرطرفدارترین سفر‌ها در میان ایرانی‌هاست، زیرا در این بازه دو هفته‌ای بیش‌تر مردم در تعطیلات به سر می‌برند و می‌توانند با خیال آسوده راهی سفر شوند ضمن این‌که آب و هوا هم بسیار خوب است و بیش‌تر می‌تواند از سفر لذت برد.

اما این تمام ماجرا نیست چراکه تمامی افراد هم ممکن است به مانند ما بیندیشند بنابراین در این برهه از سال شاهد شلوغی بیش‌از اندازه جاده‌ها و شهر‌های گوناگون کشور هستیم.

این موضوع تا اندازه‌ایست که گاه افرادی که با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند، نمی‌توانند بلیت مناسب تهیه کنند و همین موضوع دردسر‌هایی را برایشان به‌وجود می‌آورد. پس اگر جزو این افراد هستید باید بدانید که داشتن برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد بنابراین دست‌کم یک ماه مانده به نوروز نسبت به خرید بلیت و رزرو جایی که می‌خواهید در آن‌جا بمانید اقدام کنید.

حتما می‌دانید کسانی‌که توانایی سفر به خارج از کشور را دارند با این مشکلات چندان روبه‌رو نیستند و با فراغ بال و آسایش بیش‌تری می‌توانند بلیت تهیه کنند و برای سفرشان برنامه‌ریزی کنند. پس نخستین کاری که باید انجام دهید تعیین مقصد سفرتان است تا بتوانید براساس آن برنامه‌ریزی و اقدام کنید.

با این‌که ترافیک و شلوغی به ویژه در شهر‌های پر گردشگر ممکن است برای شماری از مسافران آزاردهنده باشد، اما برای مسافران عاشق هیجان و جنب و جوش، نوروز یکی از بهترین زمان‌های ممکن برای سفر است.

نوروز///بهترین زمان برای سفرهای نوروزی

بهترین زمان برای سفر‌های نوروزی

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که بهترین زمان سفر در نوروز چه هنگام است؟ پرسش مهم دیگر این است که هفته‌ی نخست به سفر برویم یا دوم؟

برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که انتخاب این زمان تا حد زیادی بستگی به شرایط خودتان، شرایط کاری و آداب و رسوم خانوادگی شما دارد. برای نمونه برخی خانواده‌ها به دید و بازدید عید مقید هستند و دوست دارند چند روز اول را صرف رفتن به مهمانی و پذیرایی از مهمانان کنند.

همچنین برخی ادارات مانند بانک‌ها از هفته دوم عید فعالیت خود را آغاز می‌کنند و کارمندان باید در محل کار خود حاضر باشند.


بیشتر بخوانید: نوروز در قزوین


از موارد بالا که بگذریم موضوعات دیگری هستند که می‌توانند در انتخاب زمان سفر تاثیر گذار باشند که یکی از آن‌ها شرایط آب‌وهوایی است. معمولا در پنج روز دوم، هوا معتدل‌تر از پنج روز اول فروردین می‌باشد و بیش‌تر حال‌وهوای بهاری دارد.

همچنین احتمال خلوت‌تر بودن جاده‌ها در پنج روز دوم بیش‌تر می‌شود، زیرا همان‌گونه‌که گفتیم بعضی اقشار جامعه فقط هفته اول نوروز را تعطیل هستند؛ بنابراین اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی سفر کنید، محدودیت زمانی ندارید و دوست دارید مسیرتان خلوت باشد، بهتر است پنج روز دوم را برای سفر انتخاب کنید تا هم کارمندان و افرادی که محدودیت زمانی دارند در پنج روز نخست سفر راحت‌تری داشته باشند هم خودتان.

نوروز///بهترین زمان برای سفرهای نوروزی

محبوب‌ترین مقاصد سفر نوروزی

از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که معمولا افراد به‌ویژه آن‌هایی‌که با اتومبیل شخصی در نظر می‌گیرند نزدیکی راه است ضمن این‌که آثار باستانی و جاذبه‌های گردش‌گری هم اهمیت زیادی دارد.

پر طرفدارترین مقاصد گردشگری داخلی در نوروز کیش، مشهد، قشم، اصفهان و شیراز است، اما اگر به حال و هوای معنوی و روحانی نیاز دارید و مشهد هم گزینه‌ی خوبی می‌تواند برای یک سفر نوروزی دلچسب باشد.

اگر به دنبال تفریحات متنوع و خرید هستید، سفر به جزیره قشم، کیش و چابهار می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد البته این موضوع را درنظر داشته باشید، چون این فصل آخرین فصلیست که می‌توان به جنوب ایران سفر کرد و پس از آن کسانی‌که به گرما عادت ندارند نمی‌توانند این مقصد را برای سفر گزینش کنند باید شاهد شلوغی بیش‌از اندازه در این مناطق باشید.

به گزارش رویداد۲۴ اگر به اماکن تاریخی علاقه‌مند هستید؛ اصفهان و شیراز نیز جز دیدنی‌ترین شهر‌ها در نوروز است.

از دیگر مناطق گردش‌گری محبوب برای سفر نوروزی باید به شهر‌هایی مانند تبریز و منطقه کردستان اشاره کنیم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردش‌گری در نوروز تهران است. در این هنگام از سال پایتخت بسیار خلوت و خوش آب‌وهواتر است و می‌تواند میزبان خوبی برای مسافران باشد. در این سفر می‌توانید از دیدن جاذبه‌هایی، چون موزه‌ها، پارک‌ها و مناطق ییلاقی اطراف تهران لذت ببرید بدون این‌که مانند روز‌های عادی در ترافیک بمانید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان