تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

چگونه بفهمیم کیلومتر شمار خودرو دستکاری شده است؟

در برخی مواقع، افراد ممکن است کیلومترشمار خودرو را تغییر دهند. اگر قصد خرید یک خودروی دست دوم را دارید، باید قادر باشید کیلومتر واقعی آن را تشخیص دهید.

کیلومتر شمار خودرو

رویداد۲۴ بعضی از افراد، به منظور فروش خودروی دست دوم خود به قیمت بالاتر، اقدام به انجام برخی کار‌ها از جمله دستکاری کیلومترشمار می‌کنند. دستکاری کیلومترشمار یک عمل غیرقانونی و کلاهبردارانه است و این عمل، نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر کشور‌های جهان رخ می‌دهد.

روش‌های زیادی وجود دارد که به خریدار خودرو کمک می‌کند تا به طور دقیق میزان کیلومتر پیموده شده توسط خودرو را تشخیص دهد.

در زمان خرید خودروی دست دوم، به دقت به اعداد روی کیلومترشمار خودرو نگاه کنید. برخی از سازندگان خودرو کیلومترشمار را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که در صورت تغییر مسافت پیموده شده، یک ستاره یا نمادی مشابه نشان دهد.

کیلومترشمار‌های مکانیکی برخی از خودرو‌ها معمولاً یک فضای سیاه بین اعداد دارند. اگر رنگ سیاه بین اعداد را به جای آن، رنگ سفید یا نقره‌ای مشاهده کنید، احتمالاً کیلومترشمار دستکاری شده است.

در زمان خرید خودرو، از فروشنده بخواهید رسید‌های سرویس خودرو را به شما نشان دهد؛ زیرا مسافت پیموده شده در رسید‌ها و برچسب‌های بازرسی ثبت می‌شود.

پدال ترمز و کفی خودرو را بررسی کنید. اگر هر یک از آن‌ها نشانه‌های فرسودگی زیادی داشته باشد، اما کیلومترشمار مسافت پیموده شده کمی را نشان دهد، احتمالاً کیلومترشمار دستکاری شده است.

اگر جای پای راننده روی کفی خودرو هنوز باقی مانده باشد، اما کیلومترشمار همچنان یک عدد پایین را نشان دهد، احتمالاً دستکاری در کیلومترشمار انجام شده است.

وسیله نقلیه را به یک مکانیک نشان دهید و از او بخواهید که خودرو را از نظر ساییدگی بررسی کند. یک مکانیک می‌تواند تشخیص دهد که کدام قطعات در خودروی قدیمی‌تر و فرسوده‌تر هستند. در برخی از خودروها، کیلومتراژ اصلی خودرو در کامپیوتر مرکزی آن ثبت می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه دیاگ، کیلومتراژ خودرو را بررسی کنید و بفهمید که کدام عدد در کیلومترشمار واقعی ثبت شده است. به عنوان مثال، در پژو پارس‌های ساخت قبل از سال ۹۱، با استفاده از دیاگ می‌توانید کیلومتراژ واقعی را تشخیص دهید.


بیشتر بخوانید: محدوده نرمال درجه آب موتور ماشین چه قدر است؟


ظاهر کلی خودرو تا حدودی وضعیت میزان کارکرد آن را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با بررسی پدال گاز، غربیلک فرمان و رادیاتور به میزان کارکرد خودرو پی ببرید.

در زمان خرید خودرو، عمق آج لاستیک‌های ماشین را اندازه بگیرید. اگر کیلومترشمار ۱۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد، ماشین هنوز باید لاستیک‌های اصلی خود را داشته باشد. از مکانیک بخواهید آج لاستیک را با اندازه‌گیری دقیق بررسی کند.

اگر مایل به خرید خودروی دست دوم هستید، بررسی کنید که آیا فروشنده دلال خودرو است یا واقعاً مصرف کننده بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
1
از این دلال بی ناموسها چه بگید در میاد
نظرات شما
پیشخوان