صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 07
کد خبر: ۱۶۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

نامزد‌های نهایی اسکار 2019

اسامی برندگان نود و یکمین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۲۴ فوریه (بامداد دوشنبه ۶ اسفند) اعلام می‌شود.


رویداد۲۴ نامزد‌های نهایی نود و یکمین دوره جوایز آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار در شاخه‌های مختلف اعلام شد و فیلم‌های «روما» و «محبوب» هر کدام در ۱۰ بخش نامزد کسب جایزه شناخته شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم «روما» به کارگردانی «آلفونسو کواران» به همراه «محبوب» ساخته «یورگس لانتیموس» در ۱۰ بخش از جوایز سینمایی اسکار ۲۰۱۹ نامزد کسب جایزه شدند و برای اولین بار در تاریخ جوایز سینمایی اسکار «پلنگ سیاه» به عنوان یک فیلم ابرقهرمانی توانست نامزد اسکار بهترین فیلم شود.

پس از سال ۲۰۱۰ و فیلم «ببر خیزان اژد‌های پنهان» ساخته «آنگ لی»، این اولین بار است که فیلم «روما» به عنوان یک فیلم خارجی در ۱۰ شاخه نامزد جایزه اسکار شده است.

فیلم «مرز» ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی به نمایندگی از سینمای سوئد در جوایز اسکار حضور داشت که در شاخه بهترین چهره پردازی نامزد کسب جایزه شده است.

فیلم «روما» اولین فیلم از محصولات کمپانی نتفلیکس است که توانست در شاخه بهترین فیلم نامزد اسکار شود.

سینمای لبنان که سال گذشته با فیلم «توهین» به کارگردانی «زیاد دوئیری» به جمع نامزد‌های نهایی اسکار خارجی راه یافته بود، امسال برای دومین بار پیاپی با فیلم «کفرناحوم» ساخته «نادین لبکی» به جمع نامزد‌های نهایی این شاخه راه یافت.

«پاول پالیکوفسکی» و «آلفونسو کوارون» به ترتیب برای دو فیلم خارجی «جنگ سرد» (لهستان) و «روما» (مکزیک) در دو شاخه بهترین فیلم و کارگردانی نامزد کسب جایزه شدند.

«پالیتزا آپاراسیو» بازیگر فیلم «روما» دومین بازیگر زنی است که برای اولین حضور مقابل دوربین در یک فیلم غیرانگلیسی نامزد کسب جایزه اسکار می‌شود. اولین بار «کاتالینا ساندینو مورنا» در سال ۲۰۰۴ برای بازی در فیلم «ماریا در کمال زیبایی» برای اولین تجربه بازیگری‌اش نامزد اسکار شده بود.

در میان نامزد‌های نهایی اسکار ۲۰۱۹، نام هیچ سینماگر زنی در شاخه‌های بهترین فیلم و کارگردانی دیده نمی‌شود.

فهرست نامزد‌های نهایی نودویکمین دوره این جوایز سینمایی به این شرح است:

بهترین فیلم:

«پلنگ سیاه»، «کو کلاکس کلان سیاه‌پوست»، «حماسه کولی»، «سوگلی»، «کتاب سبز»، «روما»، «ستاره‌ای متولد شده»، «معاون»

بهترین کارگردانی:

اسپایک لی برای «کو کلاکس کلان سیاه‌پوست»، پاول پاولیکوفسکی برای «جنگ سرد»، یورگوس لانتیموس برای «سوگلی»، آلفونسو کوارون برای «روما»، آدام مک‌کی برای «معاون»

بهترین بازیگر مرد:

کریستین بیل برای «معاون»، بردلی کوپر برای «ستاره‌ای متولد شده»، ویلم دافو برای «در دروازه ابدیت»، رامی مالک برای «حماسه کولی»، ویگو مورتنسن برای «کتاب سبز»

بهترین بازیگر زن:

یالیتزا آپاریسیو برای «روما»، گلن کلوز برای «همسر»، الیویا کلمن برای «سوگلی»، لیدی گاگا برای «ستاره‌ای متولد می‌شود»، ملیسا مک‌کارتی برای «هیچ‌وقت می‌توانی من را ببخشی؟»

بهترین بازیگر مرد مکمل:

ماهرشالا علی برای «کتاب سبز»، آدام درایور برای «کو کلاکس کلان سیاه‌پوست»، سام الیوت برای «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «ریچارد ای. گرانت» برای «می‌توانی مرا ببخشی؟»، سام راک‌ول برای «معاون»

بهترین بازیگر زن مکمل:

ایمی آدامز برای «معاون»، مارینا دی تاویرا برای «روما»، رجینا کینگ برای «اگر بیل استریت زبان داشت»، اما استون برای «سوگلی» و ریچل وایس برای «سوگلی»

بهترین فیلم بلند انیمیشن:

«شگفت‌انگیزان ۲»، «جزیره سگ‌ها»، «میرای از آینده»، «رالف اینترنت را خراب می‌کند»، «اسپایدرمن: در اسپایدر ورس»

بهترین فیلم خارجی‌زبان:

«کفرناحوم» ساخته نادین لبکی از لبنان، «جنگ سرد» ساخته پاول پاولیکوفسکی از لهستان، «هرگز رو برنگردان» ساخته فلوریان هنکل فون دونرسمارک از آلمان، «روما» ساخته آلفونسو کوارون از مکزیک، «دله‌دزدها» ساخته هیروکازو کوره ایدا از ژاپن

بهترین فیلمبرداری:

«سوگلی»، «هرگز رو برنگردان»، «روما»، «ستاره‌ای متولد شده»، «جنگ سرد»

بهترین طراحی صحنه:

«پلنگ سیاه»، «سوگلی»، «اولین فرد»، «مری پاپینز بازمی‌گردد»، «روما»

بهترین مستند بلند:

«سولوی آزاد»، «هیل کانتی امروز صبح، امروز غروب»، «مراقبت از وقفه»، «پدر‌ها و پسرها»، «آربی‌جی»

بهترین طراحی لباس:

مری زافرس برای «ترانه باستر اسکراگز»، روث ای. کارتر برای «پلنگ سیاه»، سندی پوئل برای «سوگلی»، سندی پوئل برای «مری پاپینز بازمی‌گردد»، الکساندر برن برای «ماری ملکه اسکاتلندی‌ها»

بهترین تدوین صدا:

«پلنگ سیاه»، «حماسه کولی»، «اولین فرد»، «یک مکان ساکت»، «روما»

بهترین فیلم کوتاه انیمیشن:

«رفتار حیوانی»، «بائو»، «آخرعصر»، «یک قدم کوچک»، «تعطیلات آخر هفته»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:

«سوگلی» نوشته دبورا دیویس، تونی مک‌نامارا، «فرست ریفورمد» نوشته پل شریدر، «کتاب سبز» نوشته پیتر فارلی، «روما» نوشته آلفونسو کوارون و «معاون» نوشته آدام مکی

بهترین فیلمنامه اقتباسی:

«ترانه باستر اسکراگز» نوشته برادران کوئن، «کوکلاکس کلان سیاه‌پوست» نوشته چارلی واکتل و اسپایک لی، «هیچ‌وقت می‌توانی مرا ببخشی؟» نوشته نیکول هولفسنر و جف ویتی، «اگر بیل استریت زبان داشت» نوشته بری جنکینز، «ستاره‌ای متولد شده» نوشته اریک راث، بردلی کوپر

بهترین فیلم کوتاه زنده:

«بازداشت»، «فاو»، «مارگریت»، «مادر»، «پوست»

بهترین تدوین:

«کو کلاکس کلان سیاه‌پوست»، «حماسه کولی»، «سوگلی»، «کتاب سبز»، «معاون»

بهترین موسیقی:

«پلنگ سیاه»، «کوکلاکس کلان سیاه‌پوست»، «اگر بیل استریت زبان داشت»، «جزیره سگ‌ها»، «مری پاپینز بازمی‌گردد»

بهترین صداگذاری:

«پلنگ سیاه»، «حماسه کولی»، «اولین فرد»، «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «روما»

بهترین جلوه‌های تصویری:

«انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت»، «کریستوفر رابین»، «اولین فرد»، «بازیکن شماره یک آماده»، «سولو: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای»

بهترین چهره‌پردازی و مو:

«مرز»، «ماری ملکه اسکاتلندی‌ها»، «معاون»

بهترین ترانه:

«همه آن ستاره‌ها» در فیلم «پلنگ سیاه»، «من می‌جنگم» در فیلم «آربی‌جی»، «جایی که چیز‌های گمشده می‌روند» در فیلم «مری پاپینز بازمی‌گردد»، «سطحی» در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «وقتی یک کابوی مهمیزش با بال عوض می‌کند» در فیلم «ترانه باستر اسکراگز»

بهترین طراحی تولید:

«پلنگ سیاه»، «سوگلی»، «اولین فرد»، «مری پاپینز بازمی‌گردد»، «روما»

بهترین مستند کوتاه:

«گوسفند سیاه»، «بازی آخر»، «قایق نجات»، «شبی در باغ»، «دوره زمانی پایان حکم»
نظرات شما