صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
انتقاد وزیر نیرو از رایگان‌شدن آب و برق مدارس:

اردکانیان: باب مصرف بی‌رویه در مدارس باز شد

وزیر نیرو گفت: در جلسه هیئت دولت هم مطرح کردم که به‌قدری رایگان شدن آب و برق مدارس بدآموزی هزینه‌زا برای کشور دارد که حاضریم تمام هزینه آموزش و پرورش را بابت این موضوع بپردازیم اما آب و برق رایگان نباشد.

رویداد۲۴ رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی آب و برق مدارس را رایگان می‌کنیم به‌اندازه‌ای به بودجه آموزش و پرورش کمک می‌شود، اما کنار آن، هزینه سنگینی برای کل جامعه ایجاد می‌کنیم چرا که نمی‌توان هم به فرزندان بگوییم این کالا رایگان است و هم از آن‌ها بخواهیم مصرف آن را مدیریت کنند.

وی افزود: بررسی‌های شرکت توانیر نشان می‌دهد در یک سال گذشته که آب و برق مدارس رایگان بوده میزان مصرف برق مدارس کشور به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در جلسه هیئت دولت در ابتدای فصل بودجه ما اعلام کردیم که به‌قدری رایگان شدن آب و برق مدارس بدآموزی هزینه‌زا دارد که ما حاضریم تمام هزینه آموزش و پرورش بابت این موضوع را پرداخت کنیم، اما آب و برق رایگان نباشد.

اردکانیان ادامه داد: در جلسه دولت از وزیر آموزش و پرورش خواستیم که اعلام کند به چه‌مقدار بودجه نیاز دارد تا آب و برق و گاز مدارس رایگان نباشد و وی رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را اعلام کرد که در جلسات دولت این ۱۰۰ میلیارد تومان به‌نحوی در لایجه بودجه گنجانده شد تا امسال برای سال جدید دوباره شاهد تصویب آب و برق رایگان برای مدارس نباشیم، اما با وجود این تمهیدات در لایحه بودجه، باز هم شاهد بودیم که در صحن علنی نمایندگان مجلس تصویب کردند که آب و برق و گاز مدارس رایگان باشد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
رایگان شدن هزینه آب وبرق و... برای مدارس یا هر محموعه دیگری یک تصمیم صددرصد اشتباه است !!!!
نظرات شما