صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۷۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

ظریف: جنگ با آمریکا محتمل نیست، اما اتفاقات همیشه رخ می‌دهند

ظریف به ایندیپندنت گفت: ما معتقد به قریب‌الوقوع بودن جنگ میان ایران و آمریکا نیستیم، اما اتفاقات ساده می‌توانند به یک درگیری تمام‌عیار منجر شوند؛ مثل آنچه در ژانویه سال ۲۰۱۶برای بازداشت چند سرباز آمریکایی از سوی سپاه رخ داد.
رویداد۲۴ دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با نشریه انگلیسی ایندیپندنت مصاحبه کرده و در آن به تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا پرداخته است.

 ظریف به ایندیپندنت گفت: ما معتقد به قریب‌الوقوع بودن جنگ میان ایران و آمریکا نیستیم، اما اتفاقات ساده می‌توانند به یک درگیری تمام‌عیار منجر شوند؛ مثل آنچه در ژانویه سال ۲۰۱۶ رخ داد و چند سرباز آمریکایی از سوی سپاه بازداشت شدند؛ اگر ارتباط ما با طرف آمریکایی-جان کری- نبود ما قادر به کنترل اوضاع نبودیم؛ حالا هم این نگرانی وجود دارد که در نبود کانال ارتباطی میان دو کشور، هر اتفاق یا سوءتفاهم کوچکی مثلاً در خلیج فارس و در تنگه هرمز به یک درگیری همه‌جانبه نظامی منجر شود.

ظریف همچنین به ایندیپندنت در مورد مبادله زندانیان با آمریکا هم گفت: ایران حاضر است آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را با ایرانی‌هایی که به جرم دور زدن تحریم‌ها در آمریکا و جا‌های دیگر بازداشت شده‌اند تبادل کند؛ این تبادل البته شامل نازنین زاغری که یک انگلیسی است، نمی‌شود.

ظریف در مورد رخداد عجیب مصاحبه با فاکس هم گفت: من قبلاً هم با فاکس مصاحبه کرده‌ام؛ زمانی که سفیر ایران در سازمان ملل بودم.
 
منبع: شفقنا
نظرات شما