صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 16
کد خبر: ۱۹۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

تحصن عراقی‌ها مقابل سفارت آمریکا/ استقرار تک‌تیراندازان آمریکایی بر بام ساختمان‌های مجاور + فیلم

خبرگزاری رسمی عراق امروز- چهارشنبه- از ادامه تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اعتصاب‌­ها مقابل سفارت آمریکا در بغداد برای دومین روز ادامه دارد و تظاهر کنندگان به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده­‌اند.
 


-معترضان عراقی به‌رغم درخواست‌های «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر موقت و «برهم صالح» رئیس‌جمهوری این کشور همچنان به تجمع در برابر سفارت آمریکا ادامه داده‌اند و برخی از آن‌ها از شب گذشته در این مکان چادر زده‌اند.
 


-نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق در منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

-برخی تصاویر نیز حاکی از آن است که معترضان در برابر سفارت آمریکا اقدام به آشپزی کرده‌اند.



-یک مقام مسئول عراق امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که برخی سفارتخانه‌های خارجی بر این اساس که منطقه سبط دیگر ایمن نبوده و احتمال ورود به آن در هر لحظه وجود دارد، به فکر انتقال فعالیت خود از بغداد به اربیل در اقلیم کردستان هستند.

بیشتر بخوانید:
استیصال آمریکا در برابر حادثه حمله به سفارت در بغداد

- یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها مقابل سفارت آمریکا در بغداد کردند و نیرو‌های آمریکا در مقابل از داخل سفارت به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کردند که بر اثر آن شش نفر دچار حالت خفگی شدند‎.


-روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشت که حمله به مقر سفارت آمریکا یا انفجار در آن نشانه وخیم‌تر شدن وضعیت این کشور است و بدین ترتیب صحنه حمله به مقر سفارت آمریکا در بغداد پایان مناسبی برای دهه‌ای است که تازه به پایان رسیده است.

-نائب رئیس ائتلاف الفتح از آغاز یک اقدام پارلمانی برای جمع‌آوری امضا‌ها برای تجدید نظر در حضور نیرو‌های خارجی از جمله نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق خبر داد.



- فعالان شبکه‌­های اجتماعی تصاویری از استقرار تک‌تیراندازان آمریکایی بر بام­ یکی از ساختمان­‌های نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد منتشر کردند.

-سازمان حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد که از مردم حاضر در نزدیکی سفارت آمریکا دعوت می­‌کنیم که برای احترام به تصمیم دولت عراق و حفظ هیمنه کشور، محدوده سفارت آمریکا را ترک کنند.
 
منبع: ایلنا
نظرات شما