صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۲۱۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

قائم مقام مدیرعامل سایپا: ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم عرضه توسط خودروسازان صحت ندارد

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش اظهار کرد: رکود مناسبتی ماه‌های نخست سال با شرایط شیوع ویروس کرونا تشدید شد و تقاضای واقعی بازار را کاهش داد، اما بروز واسطه‌گری و تلاش برای کسب سود از طریق خرید و فروش خودرو، تقاضای کاذب قابل توجهی را شکل داد و التهاب را به بازار تزریق کرد.
رویداد۲۴ مجید باقری با بیان اینکه سایپا به عنوان یک بنگاه تولیدی و یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در حیطه اختیارات و وظایف خود برای تنظیم بازار تلاش کرده، افزود: در سه ماه گذشته بیش از ۹۰ هزار خودرو تحویل مشتریان سایپا شده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هموطنان نیز در طرح‌های فروش اینترنتی سایپا موفق به ثبت‌نام و پیش خرید خودرو شده‌اند، لذا ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم عرضه توسط خودروسازان و نیز عدم امکان ثبت نام اینترنتی (حداقل در خصوص گروه سایپا) صحت ندارد و ما در سایپا هر آنچه توان تولیدی داشته‌ایم به کار گرفته‌ایم و هرچه تولید کرده‌ایم به مشتری تحویل داده‌ایم.

وی ادامه داد: مجموع خودرو‌های تحویلی و ثبت‌نامی سایپا در سه ماه گذشته ۲۴۰ هزار خودرو بوده که آمار قابل قبولی برای نقش آفرینی یک خودروساز در تنظیم بازار به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: قیمت واقعی پراید در بازار اعلام شد/ پراید ۸۰ میلیونی روی کاغذ است

باقری قیمت‌های اعلام شده برای خودرو‌ها را هیجانی و غیرواقعی توصیف کرد و با بیان اینکه معامله‌ای با این قیمت‌ها در بازار اتفاق نمی‌افتد، افزود: قیمت سازی هدفمند در سایت‌های خرید خودرو توسط عده‌ای خاص و ایجاد وسوسه در مصرف‌کنندگان برای فروش خودرو خود به دلیل ایجاد پتانسیل کسب سود چند ده میلیونی، در کنار فضاسازی‌های رسانه‌ای افرادی که نفعشان در واردات خودرو و تضعیف صنعت خودرو کشور است باعث شده افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد (حتی برای خودروی پراید که تولیدش متوقف شده و ماه هاست به فروش نمی‌رسد) به دروغ به خودروساز نسبت داده شده و یک فضای سنگین و تصنعی بر علیه تولیدکننده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات خودرو به عنوان یک خط‌مشی صحیح و اصولی بیانگر نگاه متعالی معظم‌له به تقویت صنعت داخلی است که باید سرلوحه اظهارات و اقدامات نهاد‌ها و سازمان‌های متولی و مرتبط با صنعت خودرو قرار گیرد، افزود: با تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا مبنی بر طراحی به روز و مدرن محصولات جدید این گروه، رشد بسیار خوبی را در حوزه افزایش کیفیت و شاخصه‌های روزآمدی شاهدیم و در سال جاری حداقل سه محصول جدید سایپا به بازار عرضه خواهد شد.
نظرات شما