صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۲۱۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

مهدی طائب: به‌تدریج کشف می‌شود ویروس کرونا علیه ماست/ خدا می‌داند با این ویروس برای ما چه نقشه‌ای داشتند

بعد‌ها معلوم خواهد شد خداوند چگونه مکر این‌ها را به خودشان برگردانده است

رویداد۲۴   خدا می‌داند با این ویروس چه در سر داشتند برای ما؛ اما با آمدن این ویروس در ایران قطعاً رهبری گفت «و افوض امری الی الله» بسیجیان ریختند در خیابان{و شروع به کار کردند} کادر درمان گفتند ما تلاش خود را می‌کنیم بقیه آن با خدا است

حجت الاسلام طائب با گفتاری پیرامون چرایی دعا و تصریح به اینکه در این عالم همه کار‌ها با دعا راه می‌افتد؛ با استناد به آیه ادعونی استجب لکم، گفت:: اگر هنگام دعا، خالصانه بخواهی بدون هیچ شرطی به اجابت می‌رسد.

حجت الاسلام مهدی طائب، در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از گلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه در شب قدر از ما خواسته شده دعا کنیم؛ گفت: نماز و قرآن هم دعا است؛ دعا یعنی خواسته خود را از کسی خواستن و در شب قدر با همه اعمالی که گفته شده دعا را در خانه خدا می‌بریم.

به نوشته شبستان، رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار درباره چرایی دعا اظهار داشت: {سئوالی که مطرح است} این است مگر نباید برای خواسته‌ها تلاش و حرکت کنیم؟ درست است تلاش می‌کنیم، اما آیا همه اموری که برای برآورده شدن خواسته ما لازم است ما بر همه آن‌ها قدرت و تسلط داریم؟!

وی برای توضیح بیشتر راجع به این مطلب کار یک کشاورز در رسیدن محصول را مثال زد و گفت: فعل کشاورز برای رسیدن به محصول چقدر از کار است؟! او باید بذری بکار و آن را آب دهد و... این‌ها مقدمات کار است و اصل کار دست او نیست؛ فعل و انفعالی که باید انجام شود؛ آفتابی که می‌تابد و تاثیر و تأثر کود و... دیگر کار کشاورز نیست.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: اگر سیاهه‌ای تهیه کنیم که در آن مجموعه چیزی که در رسیدن به محصول دخالت دارد با کار کشاورز، در مجموع صد باشد؛ کار کشاورز یک است و ۹۹ مورد دیگر کار خدا است و دست ما نیست و برای همین در سوره واقعه فرمود «أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ/آیا آنچه را کشت مى ‏کنید ملاحظه کرده‏ اید؟ / أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ/ آیا شما آن را [بى‏یارى ما]زراعت مى ‏کنید یا ماییم که زراعت مى ‏کنیم»

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر یک از اسامی خدا حاکی از یک فعل است، اما کلمه «رب» جامع این افعال با ما است؛ آیه «الحمدلله رب العالمین» را مورد توجه قرار داد و افزود: اینکه خداوند پرورش دهنده عالمیان است آیا منظور این است ربوبیت او و پرورش دهندگی او هم مانند کسی است کلمه‌ای به کسی یاد می‌دهد؟ {مانند یک مربی که چیزی به کسی می‌آموزد؟ }

وی در تکمیل این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: ربوبیت او یعنی تمام ذرات این عالم ذره بودن و اثردهی و اثرگیری خود را از او می‌گیرند؛ آب اگر باعث سیراب شدن می‌شود؛ از ربوبیت او است و اگر یک لحظه ربوبیت او از این آب برداشته شود دیگر شما را سیراب نمی‌کند.

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان اینکه در این عالم همه کار‌ها با دعا راه می‌افتد لذا دعا هر چه ویژه تر، پاسخ‌ها هم ویژه تر؛ با استناد به آیه «ادعونی استجب لکم» تصریح کرد: اگر هنگام دعا، خالصانه بخواهی بدون هیچ شرطی به اجابت می‌رسد.

وی با متذکر شدن این نکته که عده‌ای می‌گویند ما خواستیم، اما اجابت نشد؛ اظهار داشت: این افراد آیا صلاح خود و آینده و بقیه امور عالم را تا کجا دیدند؟ {ممکن است آن خواسته به مصلحت دعاکننده نباشد} همه عالم که در اختیار شما نیست.

حجت الاسلام طائب با افزودن این مطلب که شب قدر امور عالم و زمین را برای یکایک بشریت مقدر می‌کنند؛ یکی از معانی قدر را «ضیق و تنگی» عنوان و بیان کرد: یعنی، چون در این شب ملائک و روح که اعظم الملائک است به زمین می‌آید؛ آنقدر فرشتگان می‌آیند که زمین برای این‌ها تنگ می‌شود، زیرا می‌خواهند مقدرات را تقدیر کنند.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه از ما خواستند دعا کنیم؛ روایتی از امام صادق علیه السلام را بیان کرد که «در شگفت هستم از ۴ ترسان و فراری که چرا پناهنده نمی‌شود به ۴ چیز؟ تعجب می‌کنم از کسی که از دشمن ترسیده چرا پناه به این گفته خدا نمی‌برد که «حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر»

سخنران مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در کرمان ادامه داد: اگر از دشمن ترسیدید و در شرایط کنونی که این بیماری ساختگی دست دشمن حمله کرده؛ حضرت می‌فرماید چرا به این آیه و ذکر پناه نمی‌برید؟ زیرا دیدم خدا بعد از این فرمود فانقلبوا بنعمة الله/ تعجب می‌کنم از کسی که دچار اندوه و افسردگی شده چرا به لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین پناه نمی‌برد، زیرا خداوند بعد از آن فرمود فاستجبنا له و نجیناه من الغم... / تعجب می‌کنم کسی که مورد حیله و مکر قرار گرفته و پناه نمی‌برد به «و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»، زیرا بعد از آن فرمود «فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا ...» دعای این‌ها را اجابت کردم و از هر چه قرار بود آسیب به این‌ها برسد آنان را حفظ کردم.

وی در همین باره خاطرنشان کرد: خدا می‌داند با این ویروس چه در سر داشتند برای ما؛ اما با آمدن این ویروس در ایران قطعاً رهبری گفت «و افوض امری الی الله» بسیجیان ریختند در خیابان{و شروع به کار کردند} کادر درمان گفتند ما تلاش خود را می‌کنیم بقیه آن با خدا است و... لذا بعد‌ها معلوم خواهد شد خداوند چگونه مکر اینها{سازندگان ویروس} را به آن‌ها برگردانده است.

حجت الاسلام طائب افزود: ۴۰ سال علیه ما مکر و حیله شده کجا در درون سیستم‌های پیچیده و سابقه دار آن‌ها هستیم؟ اما کم کم کشف می‌شود این ویروس علیه ما هست؛ اگر اگر با دعای درست در خانه خدا رفتی آنچه از تو پنهان و برای اثرگذاری کار لازم است؛ داده می‌شود.

وی ادامه روایت را بیان کرد و گفت: حضرت می‌فرماید تعجب می‌کنم از کسی که دنیا می‌خواهد چرا به «ماشاءالله لاقوه الابالله پناهنده نمی‌شود؟» که خداوند بعد از آن فرمود (وَلَوْلَآ إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَکَ قُلْتَ مَا شَآءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِن تَرَنِ أَنَاْ أَقَلَّ مِنکَ مَالاً وَ وَلَداً/ ۳۹ کهف)

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار مهمترین خواسته در شب قدر را رهایی از آتش عنوان کرد و بیان اینکه خداوند را به هزار و یک اسم می‌خوانیم که «خلصنا من النار» را طلب کنیم؛ افزود: اندوه را دشمن بر ما آورده خیلی‌ها با این بیماری اندوهناک شدند و امسال لیالی قدر یادآوری خیلی از امور آخرتی است، زیرا در آخرت هم «یفرالمرء من اخیه.» است و امسال لیالی قدر در نهایت غربت برگزار می‌شود گرچه در ایران به برکت رهبری مساجد باز شد، اما در سایر کشور‌ها مساجد بسته است.

وی با تأکید بر اینکه باید از خدا خواست تا مقدرات ما به گونه‌ای باشد که اعمال ما باعث نشود برای خود آتش درست کنیم؛ محبت اهل بیت را عنایتی از جانب خداوند بین ما و ایشان دانست که موضوع مهمی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود بهنیان
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
این بیماری تقربیا تمام کشورهای دنیا را درگیر کرده است. چرا باید فکر کنیم که هدف انتشار آن در ایران بوده . این نتیجه گیری کاملن اشتباه و دور ازذهن است. در گفته هامان دقت کنیم.
نظرات شما