صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 29
کد خبر: ۲۱۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

تدوین برنامه دقیق برای جذب ارز حاصل از صادرات در بانک ملی ایران

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران تاکید کرد که این بانک در سال جاری، برنامه مدون و مفصلی برای جذب ارز حاصل از صادرات دارد.
رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محسن امین زارع با بیان این که در سال‌های گذشته و در جریان رونق واردات، عملکرد ارزی بانک‌ها بیشتر در همین حوزه واردات مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: اکنون که روند ارزی کشور تغییر کرده و حوزه صادرات قوت گرفته است، نحوه ارزیابی عملکرد بانک‌ها نیز باید تغییر کند.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز، صادرات و به ویژه صادرات غیرنفتی جذابیت بیشتری پیدا کرده و از این رو بانک‌ها در رقابت برای جذب منابع ارزی حاصل از صادرات قرار گرفته اند.

امین زارع با بیان این که واحد‌های ارزی بانک ملی ایران تقویت شده و نسبت به اهمیت این موضوع به خوبی توجیه اند، اظهار کرد: صرافی و ادارات مرکزی بانک هم بر این کارکرد متمرکز شده اند و بانک به خوبی این فرایند را پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: اعلام چگونگی ثبت سفارش فروش سهام عدالت در بانک ملی ایران
معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با اشاره به تقویت همکاری‌های این بانک با کارگزاری ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش‌های مرتبط با صادرات غیر نفتی، بکر و با اهمیت است و بانک ملی ایران در سال جاری بر این بخش‌ها تمرکز جدی دارد.

امین زارع با تاکید بر این که نباید نگاه بانک فقط به حوزه واردات معطوف باشد، اظهار کرد: بانک ملی ایران امسال در حوزه جذب منابع ارزی حاصل از صادرات به طور دقیق برنامه ریزی کرده است و این اقدامات حتما در میان مدت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.
نظرات شما