صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۲۲۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

واکنش مولاوردی به صدور کیفرخواست علیه خود

یکی از خبرگزاری‌ها خبر صدور کیفرخواست «شهیندخت مولاوردی» با ۳ عنوان اتهامی را منتشر کرده است.

رویداد۲۴  شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس جمهور درخصوص صدور کیفر خواست خود گفت: نمی‌دانم چرا قبل از اینکه کیفر خواست به متهم ابلاغ شود برخلاف آیین دادرسی در رسانه خاص دست به دست می‌شود؟! این خبر قبل از اطلاع من منتشر شده است.

مولاوردی در بخشی از متنی که در اینستاگرام خود نوشته، خطاب به حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه گلایه کرده کرده که نگذارد چنین رویه‌ای باب شود که پیش از آنکه او کیفرخواست را ببینید، رسانه‌های وابسته به نهادهای نظامی، جزییات این کیفرخواست را منتشر کنند.


بیشتر بخوانید: واکنش معصومه ابتکار به تخریب مولاوردی

شهیندخت مولاوردی معاون  سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

مولاوردی در دادستانی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده 500)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن(ماده 639) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور (ماده 505 قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد.

مجازات مرتکبین جرائم مندرج در مواد 505 و 639 قانون مجازات اسلامی تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.

 

مولاوردی: کیفرخواستی به من ابلاغ نشده است

 

مولاوردی گفت:تاکنون هیچ کیفر خواستی به من ابلاغ نشده و من هم از طریق کانال ها متوجه این موضوع شدم. کانال‌های مختلفی درباره صدور کیفرخواست برای من خبر داده‌اند که من خودم هم این موضوع را از طریق کانال‌ها متوجه شدم، اما هنوز هیچ کیفرخواستی به من و وکیلم ابلاغ نشده است.

در این خصوص برخی رسانه‌های خبری مدعی صدور کیفرخواست با ۳ عنوان اتهامی برای مولاوردی شدند.

این رسانه‌ها نوشتند: «معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

مولاوردی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی (ماده ۵۰۰)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن (ماده ۶۳۹) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور (ماده ۵۰۵ قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد.

مجازات مرتکبین جرائم مندرج در مواد ۵۰۵ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.»

نظرات شما