صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۲۲۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

سهم کودکان کار از بازماندگی تحصیلی چقدر است؟

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نسبت به افزایش بازماندگی از تحصیل کودکان کار و خیابان به دلیل عدم امکان دسترسی فراگیر به مطالب آموزشی از طریق فضای مجازی در شرایط کرونایی، ابراز نگرانی کرد.
رویداد۲۴ سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به وضعیت آموزشی کودکان حاشیه نشین و کودکان کار اظهار کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در شرایط کرونا وجود دارد، موضوع بازماندگی از تحصیل کودکان کار و خیابان یا عدم امکان دسترسی فراگیر آن‌ها به مطالب آموزشی از طریق فضای مجازی و حتی تلویزیون است.

وی افزود: در شرایط کرونا دانش آموزان برای ادامه تحصیل به اینترنت و گوشی‌های هوشمند نیاز دارند، این درحالیست که بسیاری از کودکان کار و خیابان از این امکانات محرومند و این محرومیت نیز دلیلی برای عدم امکان استفاده از آموزش‌های مجازی است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: موضوع دیگری که وجود دارد این است که شاید بسیاری از کودکان از چتر حمایت خانواده‌ها محروم باشند و این موضوع نیز می‌تواند مانع دیگری برای بهره گیری از آموزش باشد و مسئله دیگر عدم توانایی پرداخت هزینه‌های بالای اینترنت برای این کودکان و خانواده هایشان است.

بیشتر بخوانید: وزیر آموزش و پرورش: کرونا ترک تحصیل دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
وی در ادامه با اشاره به قانون اساسی تصریح کرد: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی باید آموزش عمومی رایگان باشد، اگرچه ما این بند از قانون اساسی را کامل اجرا نکرده ایم، اما می‌توانیم تمهیداتی اتخاذ کنیم تا اینترنت همه دانش آموزان رایگان شود و برای دانش آموزان نیازمند و محروم امکان دسترسی به گوشی تلفن را فراهم کنیم.

موسوی چلک در این راستا از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا برای اینترنت دانش آموزان تمهیداتی بیاندیشد، زیرا در شرایط عادی امکان بازماندگی از تحصیل کودکان فقیرنشین و محروم بالاست، حال آنکه در شرایط موجود که با کرونا مواجه هستیم به مراتب امکان بازماندگی از تحصیل کودکان بیشتر است.
منبع: ایسنا
نظرات شما