صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 09
کد خبر: ۲۴۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

واریز وام یک میلیونی کرونایی به حساب متقاضیان

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: واریز وام یک میلیون تومانی به حساب نخستین گروه از سرپرستان خانوار یارانه بگیر بدون درآمد ثابت انجام شد.

  رویداد۲۴شهرزاد دانشمندی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد تسهیلات یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه معیشتی‌بگیر که فاقد درآمد ثابت هستند، پرداخت شود.

وی افزود: این افراد با ارسال پیامک به «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» شناسایی و دسته‌بندی و پس از ارسال اسامی آن‌ها به سازمان هدفمندی یارانه ها، برای دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: نخستین لیست این افراد شامل چهار میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۵۱ نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد ۱۴۷ هزار و ۲۹۲ نفر از یارانه بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده بودند (در مجموع چهار میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۵ نفر) روز گذشته پرداخت شد که از محل یارانه معیشتی طی ۳۱ قسط ۳۵ هزار تومانی تسویه می‌شود.
بیشتر بخوانید: جزئیات پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی/ ماجرای وام ۵۰ میلیونی
به گفته دانشمندی در صورت ارسال لیست یارانه‌بگیران معیشتی بعدی از سوی «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» تسهیلات یک میلیون تومانی به افراد جدید نیز تعلق می‌گیرد.
این مقام مسوول بانک مرکزی به تسهیلات یک میلیون تومانی پراخت شده در مراحل قبلی اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون ۲۱ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۶۳ نفر از یارانه‌بگیران مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی شدند که اقساط آن، از محل یارانه هایشان کسر می‌شود. این تسهیلات طی پنج مرحله در تیر و مرداد سال جاری پرداخت شده است.
نظرات شما