صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 28
کد خبر: ۲۴۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹

مینو محرز: دورهمی‌های شب یلدا عوارض جبران ناپذیر برای سالمندان دارد

در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در بین کودکان با علائم خفیف همراه است و فقط در برخی از موارد بیماری بدون علامت در بین کودکان ظاهر می‌شود.
رویداد۲۴ عضو کمیته علمی کرونا گفت: برگزاری هرگونه دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا احتمال بروز شدید کرونا در سالمندان را دوچندان می‌کند.

مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا، با اشاره به بروز علائم کرونا در کودکان و جوانان اظهار کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در بین کودکان با علائم خفیف همراه است و فقط در برخی از موارد بیماری بدون علامت در بین کودکان ظاهر می‌شود.

او با بیان اینکه بسیاری از کودکان و حتی جوانان ناقل بیماری کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیماری کرونا در کودکان به شکل خفیف و حتی بدون علامت است، اما آن‌ها ناقل خطرناک ویروس کرونا محسوب می‌شوند و اگر در دورهمی‌های خانوادگی حضور پیدا کنند باعث انتشار بیماری کرونا به دیگران خواهند شد.

عضو کمیته علمی کرونا بیان کرد: امروزه به دلیل سیستم ایمنی بدن کودکان و حتی جوانان بیماری کرونا با علائم شدید در بین آن‌ها بروز پیدا نمی‌کند، اما همین افراد بیماری را به اطرافیان منتقل کرده که در این بین سالمندان و گروه‌های پر خطر اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند دچار نوع شدید این عارضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: تامین واکسن به معنی خداحافظی با کرونا نیست
محرز افزود: به طورکلی علائم بیماری کرونا در بین کودکان با گریه شدید و حتی در برخی از موارد با علائم کاوازاکی بروز پیدا می‌کند و در موارد بستری کودکان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است.
مهمانی‌ها کانون خطرناک انتقال بیماری کرونا

عضو کمیته علمی کرونا تاکید کرد: در حال حاضر دورهمی‌های خانوادگی تبدیل به کانونی خطرناک برای انتقال بیماری کرونا در بین اعضای خانواده و به ویژه سالمندان و گروه‌های پر خطر می‌شود و از همه مردم درخواست می‌کنم که شب یلدای امسال را متفاوت با سال‌های گذشته برگزار کنند.

او ادامه داد: در دورهمی‌های خانوادگی اگر سالمندئان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای گرفتار بیماری کرونا بشوند شدت بروز این بیماری در بین آن‌ها بیشتر از سایر افراد عادی است؛ به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلای سالمندان و گروه‌های پر خطر به بیماری کرونا و شکستن چرخه انتقال از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در چنین شرایطی پرهیز شود.
نظرات شما