صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۲۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

در واکنش به اظهارات ترامپ؛ توصیه تهران به واشنگتن درباره ماجراجویی‌های خطرناک

سخنگوی وزارت خارجه به ترامپ توصیه کرد که از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روز‌های پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند و گفت: ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می‌داند.
رویداد۲۴ سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنجشنبه چهارم دی ماه در واکنش به گزافه گویی‌ها و ادعا‌های ترامپ و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام علیه ایران اظهار داشت: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و با هدف تحت الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهامات ترامپ و سنتکام عنوان کرد: همانگونه که بار‌ها اعلام شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدان آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه انگیزی‌های جدید هستند.

خطیب زاده تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته ایم پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریو‌های باورپذیرتری کمک بگیرد.

بیشتر بخوانید: ظریف پاسخ اظهارات ترامپ را داد
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا، توصیه کرد از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روز‌های پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند و افزود: جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می‌داند.

ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده بامداد امروز پنجشنبه چهارم دی ماه در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد و در این توئیت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید».

البته این گزافه گویی با واکنش صبح امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مواجه شد.
نظرات شما