صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 15
کد خبر: ۲۴۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترکیب جنگ‌طلب ترامپ و نتانیاهو/ آیا خاورمیانه بار دیگر در آتش فرو می‌رود؟

گرچه ائتلاف زوج شرور ترامپ و نتانیاهو مانند ترکیب خشونت طلب بوش و بلر که آتش جنگ ویرانگر در افغانستان و عراق را برافروختند مترصد آتش افروزی جدیدی در منطقه هستند اما امروز جریان مقاومت چنان قدرتی یافته است که تا دشمن را تسلیم نکند از پای نمی‌نشیند.

رویداد۲۴ آیا ترکیب شرارت، ویرانی، جنگ و خونریزی «جورج دبلیو بوش» و «تونی بلر» و تاریخ سیاه آنها، اتحاد کثیف و سیاست های خبیثانه آنها در خاورمیانه باز می گردد و متحدان شکست خورده این دو یعنی «دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» راه آنان را دنبال می کنند و میراث دار اثر منفور آنها می شوند؟  

ائتلاف بوش  و بلر منطقه خاورمیانه را به طور خاص و جهان را به صورت عام در چرخه ای از خشونت، هرج و مرج ویرانگر، جنگ شدید و یک مبارزه کور قرار داد و با علم و درایت و دانش و یک برنامه از پیش تعیین شده و مشخص، موج افراط گرایی و تروریسم، هرج و مرج و آشوب که همه جهان از آن رنج می برند را گسترش داد و برای آن خون و پول هزینه شد و آنها برای ایجاد، مسلح کردن و آموزش و تامین مالی گروه های داعش تحت اسم های مختلف و منابع متعدد کمک کردند و باعث ویرانی منطقه، آوارگی مردم و خراب کردن کشورها شدند.

آنها باعث کشتار صدها هزار نفر از مردم که بیشتر آنها  عرب و مسلمان بودند، هستند و در قالب جنگ های مقدس خود به عراق و افغانستان حمله و در آنجا پایگاههای افراط گرایی و اقدامات خشونت آمیز را پایه گذاری کردند و بصورت عمدی و با هدف، بذر اختلافات مذهبی و درگیریهای فرقه ای را کاشتند.

برنامه آنها  قدرت بخشیدن به دولت عبری و رژیم جعلی صهیونیستی با از بین بردن ارتش های اول جهان عرب یعنی مصر ، عراق و سوریه به عنوان کشورهای خط مقدم بود . رژیمی که همیشه شریک آنها بوده و با آنها مشاوره و برنامه ریزی و آنها را حمایت کرده است، برنامه هایش را با آنها اجرا می کند و آرزو دارد که به اهداف دیرینه خود یعنی قدرتمندترین، تواناترین ، عالی ترین و با ثبات ترین کشور منطقه دست یابد.

اطلاعات و پیش بینی ها نشان می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور شکست خورده آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری اش و در روزهای مصیبت فساد بنیامین نتانیاهو درصدد برنامه ریزی برای جنگی ویرانگر در منطقه خاورمیانه هستند و برای یک ماجراجویی بزرگ و یک رویارویی خطرناک آماده می شوند. 

شاید پیش بینی ها درست باشد و  موفق به ایجاد یک جنگ ویرانگر جدید در منطقه شوند زیرا هر دو متعلق به یک مکتب کلامی تحریف شده هستند . آنها به جنگ مقدس و وعده پروردگار اعتقاد دارند و  معتقدند که آنها فرستادگان الهی هستند و دو سرباز از آسمان که دستور خدا را پیگیری و تعالیم او را رعایت و اراده او و دستوراتش را تسهیل می کنند.


بیشتر بخوانید: بدا به حال اسرائیل اگر میان ایران و امریکا جنگ شود


همانطور که سلف مضطرب آنها جورج دبلیو بوش خود را فرستاده بهشت ​​و سرباز خدا می پنداشت .این مساله در خواب به او الهام می شد تا آن را برای کاربردی شدن و واقعیت در زمین اعمال کند. او ائتلاف مقدس خود را برای مبارزه با یک جنگ صلیبی جدید در منطقه ایجاد کرد و برای اجرای دستور خود، نظام ها  و دولت های عربی را که تسلیم او شده بودند ، همراه کرد و آنها در ارتش او خدمت و برایش فداکاری کردند اما برای خود سهم و پاداشی نگرفتند و از زحماتشان تشکر نشد بلکه آنها برای پرداخت هزینه های جنگ و ماموریت کشتار در آن ائتلاف استخدام شده بودند. آنها آنچه را که او خواسته بود و حتی بیشتر ارائه کردند به این امید که بوش از همکاری آنها راضی باشد. 

شاید امروز تاریخ در همان مختصات جغرافیایی و با همان حقایق و با بازیکنان بین المللی - که تغییری نکرده اند حتی اگر نام و وضعیتشان تغییر کند- تکرار شود و  این بازیگران اگر هم تغییر کنند، سیاستشان باقی خواهد ماند و با قلب و اعتقادات، زبان و اظهارات خود  و متحدانشان، دشمن ملت ما، متنفر از ما ، کینه توز از ما، ترسو و توطئه گر علیه ما باقی خواهند ماند و از ما و دین ما متنفرند، ما و اسلام ما را دوست نخواهند داشت و قصد دارند ما را متلاشی کنند و دارایی هایمان را به یغما ببرند، کالاهای ما را غارت کنند، بر توانایی های ما سیطره پیدا کنند و بر ما تحکم و ما را کنترل کنند، بنابر این بین ما فتنه و اختلاف ایجاد می کنند  و بین ما اسباب تفرقه و جدایی و جنگ و کشتار را خلق می کنند .

او (ترامپ) با ایجاد ائتلاف بزرگی از شر، با آنها توافق نامه های شکننده صلح امضا کرد و اساس عادی سازی با رژیم هایی که دوام نخواهند داشت و همزیستی بین آنها تداوم خواهد یافت و منافع اقتصادی حاصل نخواهد شد و هرگز مقبولیت مردمی آنها ادامه نخواهد یافت را پایه گذاری کرد و چون فکر نمی کرد که این ائتلاف در رسیدن به هدف خود موفق شود و بتواند نقشه سیاسی و جغرافیایی را مطابق میل آنها تغییر دهد، آنان را با عبور ناوهای هواپیمابر ، آوردن بمب افکن های غول پیکر و وارد کردن زیردریایی های هسته ای اغوا کرد و با اظهارات آتشین و تهدید آمیز آرزوهای نظامی خود و آنچه که در آن تردید داشت را اعلام کرد.

آنان اکنون با استفاده از سلاح های مخرب خود در منطقه پرسه می زنند و در جستجوی علتی برای ساختن جنگ و توجیهی برای آن هستند.

ممکن است آنها با عوامل گیج کننده و آشفته در آتش افروختن جنگ موفق شوند  اما آیا آنها می توانند آن را مطابق آنچه می خواهند به پایان برسانند و مطابق آنچه می خواهند از آن خارج شوند . احمقان جاهل می دانند که شرایط دگرگون شده و تغییر کرده است و جنگ علیه مقاومت تغییر کرده و پیچیده است زیرا آنها امروز با نیروهای ایدئولوژیک روبرو هستند که به حق خود ایمان دارند و از مقدسات خود دفاع می کنند و  به خاطر سرزمین خود فدا می شوند، در دفاع از حقوق خود می میرند و تسلیم دشمن نمی شوند و تا او را تحقیر، مطیع، بازنده، نا امید و ضعیف نکنند، اسلحه را زمین نمی گذارند.

ملتهای عرب و اسلامی که از تحقیر خسته شده و از ذلت رهایی یافته اند در کنار آنها خواهند ایستاد و بر علیه کسانی که آنها را به قربانگاه می رانند و کسانی که آنها را به عنوان پیشکشی برای ظلم و تسلیم در برابر جلاد به کاهنان معبد تقدیم می کنند، قیام می کنند و خوشا به حال کسی که امروز در برابر ائتلاف شرور ایستادگی  و با غرور از او سرپیچی و با قدرت با زورگویی او را مقابله می کند.

و بدبخت کسانی هستند که با آنها متحد شده و شریک آنها هستند و به عنوان مزدور برای آنها کار و یا به عنوان برده از آنها پیروی می کنند و تحقیر می شوند.

پس حق پیروز و عدالت و کتاب خدای جاوید باقی خواهد ماند و آیاتش تا روز قیامت قرائت می شود و خداوند فرمود « "ٱلَّذِینَ قَالَ لَهُمُ ٱلنَّاسُ إِنَّ ٱلنَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَٱخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَٰنًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَکِیلُ" » ( اینها کسانی بودند که مردم، به آنان گفتند مردم علیه شما اجتماع کرده ‏اند ؛ پس از آنها بترسید! پس ایمانشان افزوده شد و گفتند خدا ما را کافی است و او بهترین حامی ماست. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اگر دشمن جنگی را به منطقه تحمیل کند به امید خداوند متعال نتیجه اش به یکباره جمع شدن بساط رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه خواهد بود ! انشاءا...
نظرات شما