صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 04
کد خبر: ۲۸۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

امروز در فضای مجازی هر دروغ و تهمتی می‌زنند/ باید همه تحریم‌ها لغو شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همکاری‌های ممنوع نباید با خط دشمنان صورت گیرد، مانند تضعیف نماز جمهوری اسلامی، اقدام دیگر پخش شایعات است که مخصوصا در فضای مجازی انجام می‌دهند، امروز در فضای مجازی هر دروغ و تهمتی می‌زنند و به قول رهبری فضای مجازی امروز ول است.

رویداد۲۴ سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: عده‌ای با سازمان داعش‌های وطنی که همان منافقین بودند همکاری کردند، اما سبک زندگی دینی باعث شد ریشه آنان کنده شود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: همکاری‌های ممنوع نباید با خط دشمنان صورت گیرد، مانند تضعیف نماز جمهوری اسلامی، اقدام دیگر پخش شایعات است که مخصوصا در فضای مجازی انجام می‌دهند، امروز در فضای مجازی هر دروغ و تهمتی می‌زنند و به قول رهبری فضای مجازی امروز ول است.

وی در بخش دوم خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: دروغ مستند، شایعات و حرف‌های رکیک هرگز نباید در سبک زندگی اسلامی گفته شود.

خاتمی با اشاره به ۱۳ آبان گفت: روز گذشته ۱۳ آبان بود و به حق روز استکبار ستیزی نام گرفته است، پرونده آمریکا در دنیا و منطقه به شدت سیاه است.

وی ادامه داد: امام ۱۳ آبان ۴۲ در مقابل کاپیتولاسیون موضع گرفتند، سفارت خانه آمریکا لانه جاسوسی بود که دانشجویان گرفتند و مورد امام هم تایید کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: به صراحت می‌گویم نفرت از آمریکا نفرت از طاغوت است، نفرت از آمریکا یعتی تبری‌جویی که از واجبات دین است و شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس ایران است.

وی تاکید کرد: مذاکرات باید لغو تمام تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری و اقتصادی را شامل شود، شما خودتان از برجام خارج شده‌اید و حالا هم می‌خواهید بازگردید باید همه تحریم‌ها لغو شود، مذاکرات فرسایشی را نمی‌پذیریم.

خاتمی گفت: دشمنان اسلام بدانند با طناب رژیم صهیونیستی و آمریکا به ته چاه خواهید رفت.

وی ادامه داد: حوادثی که در افغانستان می‌گذرد بند بند وجودمان را می‌لرزاند، دو هفته پیش انفجار در نماز جمعه، هفته قبل انفجار در بیمارستان رخ داد، کار، کار خود آمریکایی‌هاست؛ درست است که داعش مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است، اما این آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند وقتی ما نیستیم امنیت ندارید. بابا شما در عروسی‌ها بمب‌گذاری کردید.

وی تاکید کرد: این حق افغانستان است که یک حکومت متشکل از همه اقوام داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در حادثه بنزین مشاهده کردیم رئیس‌جمهور وسط میدان رفت، رئیس قوه قضائیه به سفر‌های استانی می‌رود و مجلس شورای اسلامی طرح جوانی جمعیت را تصویب کرد.

وی گفت: مردم از گرانی افسار گسیخته و لحظه به لحظه خسته شده‌اند و رنج می‌برند، می‌دانم یک شبه این اتفاق نمی‌افتد، اما اقدامات را سریع‌تر انجام دهید.

نظرات شما