صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۳۰۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا هلال ماه شوال غروب دیروز رویت نشد؟

سیدمحسن قاضی میر سعید گفت: روز گذشته هلال ماه با پیشرفته‌ترین وسایل نیز قابل رویت نبود و همان طور که اعلام شد بر اساس قرار در بعضی کشور‌ها امروز عید سعید فطر اعلام شد.

رویداد۲۴ رکورددار جهانی رویت هلال ماه‌های جوان گفت: علت این که در عربستان و کشور‌های اهل تسنن امروز عید سعید فطر اعلام شده، به خاطر قراردادی است که کشور عربستان دارد.

سیدمحسن قاضی میر سعید گفت: در قرارداد کشور عربستان ذکر شده است که اگر خورشید غروب کند و ماه بالا باشد؛ یعنی اول خورشید غروب کند و سپس ماه، ماه جدید شروع می‌شود. حتی اگر هلال ماه به صورت کامل رویت نشود.


بیشتر بخوانید: هلال ماه شوال رؤیت نشد/ دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳۰ رمضان المبارک است


به گفته این منجم کشور‌های اهل تسنن مانند پاکستان، افغانستان و قرقیزستان از تقویم ماه‌های قمری عربستان تبعیت می‌کنند و به همین علت در این کشور‌ها نیز عید سعید فطر اعلام شده است.

عضو هیئت علمی ستاد استهلال رهبری گفت: روز گذشته هلال ماه با پیشرفته‌ترین وسایل نیز قابل رویت نبود و همان طور که اعلام شد بر اساس قرار در بعضی کشور‌ها امروز عید سعید فطر اعلام شد.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
من یک فرد دئیست هستم و اهل روزه نماز هم نیستم اما همینقدر میدانم که اگر به متخصصان علم نجوم مراجعه کنید لحظه طلوع و غروب خورشید و ماه را از هزار سال قبل تا هزار سال بعد دقیق محاسبه میکنند و به شما میگویند. من واقعا این جنجالها بر سر رؤیت یا عدم رؤیت هلال ماه را در عصر علم و‌ تکنولوژی درک نمیکنم.
نظرات شما