صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 04
کد خبر: ۳۲۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعلام پیروزی زودهنگام جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در یک سخنرانی، پیروزی زودهنگام حزب خود در انتخابات را اعلام کرد.

  رویداد۲۴ فارس نوشت: «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه، حزب خود را پیروز انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس اعلام کرد.

مک‌کارتی در یک سخنرانی گفت: «دو سال پیش که رهبر شدم، جمهوری‌خواهان کمتر از دویست کرسی در مجلس نمایندگان داشتند».

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «امشب بر اساس دستاورد‌های این دو سال برنامه آینده را تنظیم می‌کنیم و روشن است که ما مجلس نمایندگان را پس می‌گیریم».

او در ادامه به نتایج تعیین‌کننده انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه‌های حساس اشاره کرد و گفت: «در نیویورک ما "شان پتریک مالونی" را شکست دادیم. برای اولین بار ظرف ۴۰ سال گذشته [در نیویورک]دموکرات‌ها شکست خوردند».

در این سخنرانی که ساعات پایانی سه‌شنبه شب به وقت محلی انجام شده است، مک‌کارتی گفت: «بگذارید بگویم که حالا تا دیروقت بیدار مانده‌اید، اما فردا صبح که بیدار شوید، ما اکثریت خواهیم بود و نانسی پلوسی اقلیت خواهد بود».

او همچنین وعده داد: «باک بنزین شما را پر خواهیم کرد. خانواده‌هایتان را سیر خواهیم کرد و حقوقتان به‌جای کاهش، افزایش خواهد یافت. مسیر جدید به سوی ملتی باز خواهد شد که در امنیت باشد و از جوامع محافظت شود و به نیرو‌های مجری قانون احترام گذاشته شود و مجرمان محاکمه شوند».

تا ظهر روز چهارشنبه، جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۱۹۸ کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا کسب کنند و در مقابل سهم دموکرات‌ها تا این لحظه ۱۶۸ کرسی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
بایدن پشت سر هم خرابکاری کرد در افغانستان اوکراین ... که جمهوری خواهان دوباره به قدرت برسند
نظرات شما