صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۳۲۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

گفتیم تا ۴ سال دیگر ۴ میلیون مسکن می‌سازیم نه سالی ۱ میلیون!

وعده رئیس جمهور برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است و این بدان معنا نیست که در یک ماه یا یک سال اول حتما باید مثلا یک میلیون مسکن احداث شده باشد.


رویداد۲۴ روزنامه جوان به نقل از معاون پارلمانی رئیس جمهور نوشت: مرحوم رستم قاسمی که اقدامات و فداکاری‌های فراوانی در دفاع از حقوق ملت ایران داشته و در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان از نقش بی بدیلی برخوردار بود مقدمات لازم برای ساخت مسکن را انجام داده و وزیر جدید با روحیه و نشاط بالاتری این مسیر را به سرانجام خواهد رساند.

ضمن اینکه وعده رئیس جمهور برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است و این بدان معنا نیست که در یک ماه یا یک سال اول حتما باید مثلا یک میلیون مسکن احداث شده باشد.


بیشتربخوانید: دولت وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را پس گرفت! +فیلم


گفتنی است مهرداد بذرپاش وزیرجدید راه و شهرسازی در مجلس اعلام کرد ساخت ۴ میلیون مسکن در توان دولت نیست، چون اعتبار مالی لازم وجود ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
اگر هر برج ۲۰ طبقه داشته باشد و هر طبقه ۸ واحد آپارتمان ، می شود ۱۶۰ آرتمان در هر برج . تعداد ۴ میلیون واحد مسکن هم می شود به عبارتی ۲۵ هزار دستگاه برج ۱۶۰ واحدی !!
اگر به فرض محال هر برج ۴ سال برای ساخت زمان نیاز داشته باشد ، که در واقع حداقل زمان عملی ۶ سال در بهترین شرایط تورمی بوده است ! تازه باید زمین مورد نیاز را تامین کرد . هر طبقه اگر متوسط ۱۲۰ متر با مشاعات لازم مثل راهرو و آسانسور و راه پله و داکت تاسیساتی برای هر واحد در نظر بگیریم ، به عبارتی ۹۶۰ متر مربع زیر بنای هر برج می شود . اگر حداقل نسبت ۶ به ۴ برای فضای سبز و دسترسی در نظر بگیریم ، ۲۴۰۰ متر مربع زمین برای هر برج لازم است و برای ۲۵۰۰۰ برج ، نیاز به ۶۰ میلیون متر مربع زمین ، بدون حساب دسترسی های جاده ای ، مدرسه ، تجاری ، اداری و پارک و سینما و مسجد و حسینیه و .... خواهیم داشت .
حالا بماند نیروی کار از مهندس تا کارگر ، بودجه دستمزد و مصالح ، زمین هم رایگان ، ..... چنین پروژه ای فقط برای طراحی ۴ سال زمان و ۱۰۰ شرکت مهندس مشاور شهرسازی برای طراحی و جانمایی و طراحی های فاز یک و دو و اجرایی و برای اجرا به ۱۰۰،۰۰۰ شرکت پیمانکار دست دو ( سازه ، بنایی، برق ، مکانیک ) و اقلا ۲۵۰۰ شرکت پیمانکار اصلی مجری طرح نیاز دارد !!!!!
با فرض تورم صفر !!!!!!!
رضا
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
به نظر میرسد جناب رئیسی حالا که در تحقق وعده های انتخاباتی خود مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال و همچنین ایجاد سالانه یک میلیون شغل درمانده شده و قادر به انجام آن نیست توسط دوستان و همکاران خود در دولت و مجلس به شانتاژ روی آورده و بعید نیست به زودی منکر اصل قضیه شود!!
ناشناس
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
باشه
همدرد بلوچ مظلوم
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اینو راس میگه ، شاید اینا ۱۴۵۹ روز ول بگردن و روز آخر ۴ میلیون مسکن ، فوری ، جدی ، انقلابی ، آنگوزمان کنن
میشه ، ۴ که سهله ۴۰ میلیونم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
البته اگر از غول چراغ جادو کمک بگیرند شاید بتوانند!! مثلا غول چراغ جادو را احضار کنند و چون سه آرزو دارند می تواند سه تا وعده انتخاباتی را برآورده کند!!
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
نه لیاقت دارید و نه ذره ای اعتبار
ناشناس
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
هی میاین دروغهای قبلی را یک جوری راست و ریست کنید، گند می زنید به همشون!
ناشناس
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
تا الان که نه حتی یک واحد ساخته اید و نه حتی جایی را کلنگ زده اید .
فقط حرف و حرف و حرف و تهدید و ....
ناشناس
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
خب شومپن ! ۴ سال ، ۴ میلیون مسکن میشود متوسط سالی یک میلیون مسکن .
یکسال گذشت هیچ غلطی نکردید ، الان تو سه سال باید ۴ میلیون بسازید ، می شود متوسط ، یک میلیون و سیصد وسی و سه هزار واحد مسکن !!!!
چرا ابنقدر احمقانه حرف می زنید ؟؟؟!!!!!
ناشناس
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
ساخت 4 میلیون مسکن هم از وعده های توخالی رئیسی در زمان انتخابات بود،از وعده های توخالی دیگر ایشان ایجاد یک میلیون شغل در سال و عدم فیلترینگ اینترنت بود که آنها هم انجام نشد و با فیلتر گسترده میلیونها شغل اینترنتی از بین رفت...!!
ناشناس
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
شاهد روباه !
ناشناس
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
مگه شما واون رییس بیسوادششکلاسه تون حرف راستم بلده بزنه؟؟؟؟؟؟؟
نظرات شما