صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 15
کد خبر: ۳۲۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

زلنسکی: از ابتدای سال جدید ۸۰ پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌ایم

رئیس‌جمهوری اوکراین با تکرار برخی فضاسازی‌ها، مدعی شد که روسیه طی دو روز نخست سال جدید میلادی، با پهپاد‌های ساخت ایران به اوکراین حمله کرده است که نیرو‌های دفاعی اوکراین موفق به سرنگونی بیش از ۸۰ فروند آن‌ها شده‌اند.


رویداد۲۴ ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین با تکرار برخی فضاسازی‌ها، مدعی شد که روسیه طی دو روز نخست سال جدید میلادی، با پهپاد‌های ساخت ایران به اوکراین حمله کرده است که نیرو‌های دفاعی اوکراین موفق به سرنگونی بیش از ۸۰ فروند آن‌ها شده‌اند.

به گزارش ایلنا، وی بدون ارائه هیچ‌گونه سندی، مدعی شد که روسیه درصدد استفاده طولانی‌مدت از پهپاد‌های شاهد است و افزود: «بنابراین، هر فردی که در حفاظت از حریم هوایی دخیل است، باید به شدت مراقب و محتاط باشد».

رئیس‌جمهوری اوکراین چندین هفته پیش از این نیز مدعی شده بود که روسیه از حدود ۴۰۰ پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است.

وی با تکرار برخی ادعا‌های اثبات‌نشده، مدعی شده بود که اوکراین اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه حدود دو هزار پهپاد از نوع «شاهد» به ایران سفارش داده است.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که ایران بار‌ها فروش تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
روسیه: سامانه‌های موشکی آمریکایی را در اوکراین منهدم کردیم
ناشناس
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کار خوبی کردین بازم نابود کنین
تاتو
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
اونها فقط نقطه زن هستند ،و احتمال زیاد نقطه ی ز ی زلنسکی بزرگ را زده اند و دیگر نقطه ای برای زدن ندارند ،مرگ بر متجاوز ،،از هر نوع
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
دستتون درد نکنه ایشالا خودشونم سرنگون کنید
ناشناس
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
اوکراین، دولتی شکست‌خورده و رئیس‌جمهورش بی‌تجربه است
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
ارسال سلاح و کمک‌های نظامی غرب به اوکراین هیچ اشکالی ندارد‌، ولی اگر به فرض سلاحی از ایران به روسیه ارسال شود برخلاف حقوق بشر رفتار نموده است!
رسول خادم
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خداروشکر که در روسیه و اوکراین هیچ مکان و زیارتگاه مربوط به شیعیان وجود نداره و گرنه الان یه عده بدبخت ميرفتن به اسم دفاع از حرم جوونشون در راه کشور گشایی پوتین فدا میکردن چهارتا کشور در طول تاریخ هيچوقت هیچ سودی برای ایران نداشتن و چه بسا بدترین ضربه ها رو بهش زدن چین و آمریکا و انگلیس و به ویژه روسیه
نظرات شما