رویداد۲۴| یکی از ردیفهای کلان بودجه مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی و زیرمجموعههایش میشود؛ سال گذشته تعداد زیرمجموعههای سازمان تبلیغات اسلامی ۱۵ عدد بود و امسال به ۱۲ عدد کاهش یافته است؛ البته کاهش زیرمجموعهها به آن معنی نیست که سه ردیف بودجه حذف شده باشند؛ دستگاهی که ردیف بودجه دارد کم پیش میآید که ردیف آن کلا حذف شود و قاعدتا به جداول یا ردیفهای دیگر منتقل میشوند.
حالا با توجه به کاهش سه زیرمجموعه از سال گذشته تا امسال، بودجه سازمان تبلیغات و زیرمجموعههایش در لایحه دولت، ۶ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است. اما بودجه این سازمان و زیر مجموعههایش که در قانون امسال ۱۵ عدد بوده، رقمی معادل ۶ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان بوده است. یعنی امسال علاوه بر اضافه شدن بودجه، سه زیرمجموعه نیز از زیرمجموعه کم شده است.
در قانون سال گذشته بودجه خود سازمان تبلیغات به تنهایی، ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان بود؛ اما امسال به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.
سازمان تبلیغات در جدول ۱-۷ نیز حضور دارد؛ با عنوان «کمک به موسسات فرهنگی و هنری» که ۳۵۰ میلیارد تومان و در ردیف دیگری در همین جدول، با عنوان «حمایت از حلقههای میانی مبتنی بر توانمندسازی و توسعه عدالت اجتماعی در مناطق هدف و برخوردار»، مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است. در جدول ج-۷ نیز برای سه زیرمجموعه با نامهای «دانشگاه سوره»، «ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر» و «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» ۶۲۸ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
مجموع اعدادی که برای سازمان تبلیغات و زیرمجموعههایش در جداول مختلف بودجه آمده است، ۷ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان است. حال آنکه در قانون ۱۴۰۴، مجموع همه ارقام موجود در بودجه برای این سازمان و زیرمجموعههایش به کمتر از ۷ هزار میلیارد تومان میرسید.