صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 03
کد خبر: ۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
مرتضی مبلغ در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان مخالف «آشتی ملی» نگران از دست رفتن رانت‎هایشان هستند

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: کاملا طبیعی است که اصولگرایان به دنبال آشتی ملی نباشند، زیرا ورود به این فرایند سبب می شود رانت‎هایشان را از دست بدهند.
رویداد۲۴معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: کاملا طبیعی است که اصولگرایان به دنبال آشتی ملی نباشند، زیرا  ورود به این فرایند سبب می‎شود رانت‎هایشان را از دست بدهند.

همان اندازه که این روزها اصلاح‎طلبان درباره آشتی ملی سخن می‎گویند، اصولگرایان نسبت به این بحث بی‎تفاوت هستند و در گفت‎وگوها تنها به این نکته بسنده می‎کنند که بحث آشتی ملی موضوعیت ندارد و یا اینکه به دلیل نبود اختلاف دراساس انقلاب طرح چنین مباحثی بیهوده است.

اما به یاد داریم زمانی که «گفت‎وگو» تبدیل به محور اصلی سیاست‎های کشور در داخل و خارج از ایران شد نه تنها تهدیدات بین‎المللی جای خود را به فرصت‎ها داد، بلکه تمام نیروها در داخل به صحنه آمدند تا برای پیشرفت کشور تلاش خود را به کار بندند.

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: کشور برای پیشرفت و عبور از بحران‎های بین‎المللی خارجی و داخلی که با آنها مواجه بود نیاز به انسجام، همدلی، تعامل بین گروه‎ها و جریان‎های آحاد ملت دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: در داخل کشور در صورتی که تلاش گروه‎ها، خنثی‎سازی بر علیه یکدیگر و سیاه‎نمایی باشد، بنابراین به جای رقابت سازنده که به یک فرایند رضایت بخش منجر خواهد شد نه تنها غلبه بر بحران‎ها محقق نمی‎شود، بلکه آن مقدار هم که توسط تلاشگران به دست می‎آید، اثر خود را از دست می‎‎دهد. با این حساب خیلی روشن و بدیهی است که باید انسجام ملی، همدلی و تعامل به عنوان رفتار و گفتاری پسندیده در جریان افتد تا بتوانیم به آن حد از پیشرفت که شایسته ملت است، دست یابیم.

مبلغ دراین‎باره که اصولگرایان از آشتی ملی تا به امروز استقبال نکرده‎اند، توضیح داد: متاسفانه اصولگرایان در طول چند سال گذشته از رانت‎های سیاسی- تبلیغاتی بسیار گسترده‎ای برخوردار بوده‎اند و هر چه به سمت تعیین صلاحیت و سخت‎گیری در این‎باره و مشکلاتی که از این حیث پیش می‎آید نگاه می‎‎اندازیم، تمام این موارد را متوجه اصلاح‎طلبان می‎بینیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات افزود: اصولگرایان در بهره‎برداری از گستره تبلیغاتی، از امکانات فراوانی برخوردار هستند و یک تبعیض آشکار نسبت به اصلاح‎طلبان به نفع آنان مشاهده می‎شود. بنابراین کاملا طبیعی است که اصولگرایان به دنبال آشتی ملی نباشند، زیرا ورود به این فرایند سبب می‎شود تا رانت‎هایشان را از دست بدهند.

این عضو شورای‎ عالی ‎سیاست‎گذاری اصلاحات در ادامه درباره احتمال تکرار تجربه لیست کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای شورای شهر، بیان کرد: فامیل‎بازی و گرایش اقتصادی در جریان لیست مجلس ‎شورای ‎اسلامی وجود نداشت و از طرح چنین صحبت‎هایی که این روزها مطرح می شود، تعجب می‎کنم. البته اصلاح‎طلبان درلیست مجلس مشکلاتی داشتند و آن هم به دلیل رد صلاحیت‎های گسترده بود، حتی مجبور شدند برای تکمیل لیست نامزدهای خود فراخوان دهند.

وی در ادامه توضیح داد: در چنین فضایی با وجود تمام پالایش‎هایی که صورت گرفت،برخی وارد لیست شدند که به عنوان اصلاح‎طلب شناخته شده نبودند. بنابراین طبیعی است کاستی‎هایی به وجود آمد که در نتیجه آن علیرغم امضا میثاقنامه تعهدات لازم به اجرادر نیامد.   
 
مبلغ در ادامه ابراز کرد: در مورد شوراها به نظر می‎رسد رد صلاحیت گسترده‎ای وجود نداشته باشد و مر قانون به اجرا درآید. در این رابطه اصلاح‎طلبان شاخصه هایی را از جمله صداقت، راستگویی و توانمندی را تنظیم کرده‎اند که کاندیداها براساس آن انتخاب می‎شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات درباره حضور افراد براساس رای‎آوری اظهار داشت: به هیچ وجه این مسئله برای ما ملاک نخواهد بود. به دلیل رای آوری کسی را در لیست قرار نمی‎دهیم و ترکیبی از رای‎آوری و توانمندی مدنظر قرار خواهد گرفت. بین دو نفر که شایستگی دارند، البته فردی که زمینه رای‎آوری بیشتری دارد، وارد صحنه انتخابت می‎شود و در صورتی که  یک نفر زمینه رای داشته، اما متخصص نباشد به طور حتم وارد لیست نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مقدم
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
سران فتنه باید قصاص بشن قانون شرع اسلام میگه باعث خونریزی فتنه 88 باید قصاص بشه
ناشناس
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
قاطبه ملت ایران پشت شما هستن"اینو هم خودتون میدونین هم مخالفاتون
پاسخ ها
میثم
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
صراحتا میگویم ملت عظیم ایران با اقلیت حامی هتاکان به امام حسین و حامیان فتنه و سران نجس فتنه هیچ گاه اشتی نکرده و نمیکنند!!

فتنه خط قرمز نظام!!

مرگ بر فتنه گر و مرگ بر حامیان فتنه.
نظرات شما