صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۵۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مرتضی مبلغ در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

دوران حرف‎های تو خالی گذشت/آقایان جای پاسخگو و سؤال‌کننده را تغییر ندهند

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تأکید کرد: برای جامعه ایران دوران انجام چنین حرکت‌هایی که کسانی با روش‌های هیجانی، بزرگنمایی مشکلات و حرف‌های توخالی، اما زیبا درصدد جلب افکار عمومی برآیند، گذشته است.
رویداد۲۴معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تأکید کرد: برای جامعه ایران دوران انجام چنین حرکت‌هایی که کسانی با روش‌های هیجانی، بزرگنمایی مشکلات و حرف‌های توخالی، اما زیبا درصدد جلب افکار عمومی برآیند، گذشته است.

از چهارشنبه‌ گذشته اولین نشست تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و با پخش برنامه‎های ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف آنچه تحت عنوان مشکلات موجود در کشور موردتوجه قرار گرفت، نشان از این داشت که مردم ایران در شرایط بسیار فلاکت باری زندگی می‌کنند که حاصل تلاش‌هایشان چیزی جز بدبختی نیست.

در همین حال حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به ادعاهای ابراهیم رئیسی در توییتر خود نوشت که «مدعیان کار و کرامت، عجب جامعه سیاهی را در کشور به تصویر کشیدند: فقر، بیچارگی، گرسنگی، تحقیر، بحران بیکاری، فلاکت، فساد، نزاع میان قوا و...»

رئیسی و قالیباف هم در این برنامه‎های تلویزیونی و هم در اولین مناظره به‌وضوح نشان دادند که بدون هیچ برنامه و ایده‌ای برای آینده قدم در این راه گذاشته و به‌طور کامل از محمود احمدی‌نژاد در حال الگوبرداری هستند؛ البته بیشتر قالیباف. هدف آنها از بیان این مسائل به‌عنوان دغدغه‌های امروز مردم کشورمان چیزی جز سنگین کردن سبد رأی خود نیست زیرا درحالی‌که مدام از در دست داشتن برنامه صحبت می‌کردند، اما هیچ نشانه‌ای از آن وجود نداشت.

احمدی‌نژاد در سال 84 باهمین شیوه موفق شد وارد پاستور شود، اما با این تفاوت که مردم امروز به‌مانند آن روز نمی‌اندیشند و دیگر سخنانی از این جنس برای جذب آرا کارکرد خود را ازدست‌داده است زیرا مردم به‌خوبی فرق بین اداره کشور توسط تندروها و میانه‌روها را در این چند سال درک کرده‌اند و بر آن واقف شده‌اند.

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره موضع گیری های دو نامزد اصولگرا در برنامه‎های تلویزیونی و مناظره انتخاباتی گفت: برای جامعه ایران دوران انجام چنین حرکت‌هایی که کسانی با روش‌های هیجانی، بزرگنمایی مشکلات و حرف‌های توخالی، اما زیبا درصدد جلب افکار عمومی برآیند، گذشته است.

وی دلیل این مسئله را چنین بیان کرد: دلیل اصلی آن به این موضوع برمی‌گردد که مردم انواع تجارب در این زمینه را پشت سر گذارده‌اند و با تمامی روش‌های تبلیغاتی و انتخاباتی آشنا هستند و نتایج آن را به‌خوبی دیده‌اند و بر آن‌ها مطلع هستند.

مبلغ در ادامه افزود: در ده سال گذشته کسی در اوج رفتارهای پوپولیستی مسائلی را به میان کشید و مردم او را باورکردنی و امید بستند که با این روش نتیجه خواهند گرفت ولی خیلی زود نتایج زیان‌بار آن خود را نشان داد و مردم تا مغز استخوان حاصل آن را احساس کردند و باگذشت چهار سال هنوز هم در حال پس دادن عقوبتش هستند.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تأکید کرد: از نامزدهای ریاست جمهوری توقع می‌رود تا هم‌تراز با سطح آگاهی مردم وارد عرصه شوند. مردم می‌خواهند افراد واقع‌بینانه به صحنه ورود پیدا کنند و برنامه‌های عملیاتی و سازنده خود را به نمایش گذارند تا بتوانند درباره آن‌ها به قضاوت درستی دست یابند وگرنه بیان حرف‌هایی که به‌وضوح برای هر شهروند ساده‌ای مشخص است به نتیجه نخواهد رسید.

مبلغ در ادامه اظهار داشت: انتخاب چنین رفتاری و عملی ساختن آن‌یک نوع بی‌توجهی به افکار عمومی است که به اسم خود افکار عمومی، به‌تحقیر آن دست می‌زنند.

وی در این رابطه که این افراد درصورتی‌که به معنای واقعی برای ریاست جمهوری وارد عرصه شده‌اند خود باید تمام این موارد را بدانند، توضیح داد: کاندیداها هر چه را که در چنته دارند مطرح می‌کنند و ما نمی‌توانیم انگیزه خوانی کنیم، اما توقع این است که توجه بیشتری به واقعیت‌ها داشته باشند و سطح هوشمندی مردم که یک‌طرف رقابت‌ها را شامل می‌شود، بیشتر در نظرگیرند و از تخریب و سیاه نمایی بپرهیزند. رفتارها به‌گونه‌ای باید خود را نشان دهد که به مشکلات واقعی توجه شود و سخن از نحوه برون‌رفت از آن‌ها به میان آید.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات تصریح کرد: نکته کلیدی که باید موردتوجه داشت این است که آقایان جای پاسخگو و سؤال‌کنندگان را باهم تغییر ندهند. ماسالیان سال باید سؤال‌های بزرگی از مسببان شرایط خسارت‌بار در کشور که در آن 8 سال کذایی وارد شد، مطرح کنیم. این افرا نه‌تنها در آن مقطع سکوت اختیار کردند بلکه مسبب آن‌هم بودند و دولت‌ها باید سال‌ها تلاش کنند تا وضعیت عادی محقق شود.

مبلغ یادآور شد: در این وضعیت اگر برخی مدعی شوند و دیگران را مقصر نشان دهد، نوعی مصادره به مطلوب است و مردم جامعه باید حواسش جمع باشد که مبادا این افراد جایشان باهم عوض شود.
نظرات شما