صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 30
کد خبر: ۵۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
مصطفی ایزدی، فعال سیاسی و رسانه‎ای در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

صدا‎وسیما برای پوشش حوادثی همچون حمله تروریستی تهران آمادگی ندارد

یک فعال سیاسی و رسانه‎ای ضمن تاکید بر ضعف صداوسیما در پوشش اخبار مهم گفت: صداوسیما باید ابتدا کمیته امنیت خبر را تشکیل دهد، اعضاء این کمیته باید در مورد خبری که می‎خواهند منتشر کنند به اجماع برسند چون نمی‎‎توان خبر را تکذیب کرد. خود این پروسه زمان زیادی می‎برد اما، این حقیقت را توجیه نمی‎کند که صداوسیما آمادگی لازم را برای پوشش اخبار همچون حملات تروریستی تهران را ندارد.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی و رسانه‎ای ضمن تاکید بر ضعف صداوسیما در پوشش اخبار مهم گفت: صداوسیما باید ابتدا کمیته امنیت خبر را تشکیل دهد، اعضاء این کمیته باید در مورد خبری که می‎خواهند منتشر کنند به اجماع برسند چون نمی‎‎توان خبر را تکذیب کرد. خود این پروسه زمان زیادی می‎برد اما، این حقیقت را توجیه نمی‎کند که صداوسیما آمادگی لازم را برای پوشش اخبار همچون حملات تروریستی تهران را ندارد.

در خصوص حمله تروریستی  دیروز به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی به نظر می‎رسید پوشش اخبار از سوی صداوسیما کافی نبود. با وجود اینکه تمام رسانه‎های معتبر خارجی به پوشش اخبار مربوط به این حادثه تروریستی پرداختند، صداو سیما در ساعات اولیه این حادثه فقط به زیرنویس کردن اخبار اکتفا کرده  و  طبق روند معمول به پخش برنامه‎های خود پرداخت.

اطلاع‎رسانی کم صدا‎وسیما باعث شد مردم اخبار را از فضاهای مجازی دنبال کنند و این مساله باعث افزایش شمار شایعات در خصوص این حادثه شده است. صداوسیما در پوشش  اخبار مربوط به این حمله تروریستی در ابتدا به پخش زیرنویس اکتفا کرد و تنها در اخبار ساعت 2بعدازظهر به بررسی گسترده‎تر این حمله تروریستی پرداخت.

اینکه صداوسیما نمی‎تواند مرجع اول مردم در اخبار مهم باشد و اینکه پوشش ندادن اخبار مهم توسط صداوسیما باعث بروز شایعات و ایجاد وحشت در دل مردم می‎شود یکی از ضعف‎های بزرگ صداوسیمای ماست که در 2 رویداد مهم اخیر یکی انتخابات ریاست‎جمهوری و دیگری حمله تروریستی به مجلس و مرقد امام خمینی این ضعف به درستی حس شد. 

مصطفی ایزدی، فعال سیاسی و رسانه‎ای ضمن تاکید بر ضعف صداوسیما در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره پوشش اخبار مهمی همچون حادثه تروریستی دیروز گفت: صداوسیما تنها در اخبار ساعت 2بعدازظهر به بررسی گسترده خبر تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام‎خمینی پرداخت. در واقع  صداوسیما در پوشش این خبر ضعیف عمل کرد و ضعیف عمل کردنش علت‎های مختلفی دارد.

او ادامه داد: صداوسیما تا خودش را به محل حادثه برساند شاید یک ساعت طول بکشد. در محل حادثه هم از قبل امکاناتی ندارند و همین امر پوشش را کند می‎کند. شاید هم در ابتدا این خبر برایشان خبر مهمی نبوده است و چون در پوشش خبر تاخیر داشتند سعی کردند با اطلاع‎رسانی گسترده‎شان در اخبار ساعت 2بعدازظهر این تاخیر را جبران کنند. 

ایزدی بیان کرد: فضای مجازی رسمیت ندارد ، هرکس هر چیزی مشاهده می‎کند منتشر می‎شود و خیلی از اخبار منتشر شده هم به سرعت تکذیب می‎شود. صداوسیما باید ابتدا کمیته امنیت خبر را تشکیل دهد، اعضاء این کمیته باید در مورد خبری که می‎خواهند منتشر کنند به اجماع برسند چون نمی‎‎توان خبر را تکذیب کرد. خود این پروسه زمان زیادی می‎برد اما، این حقیقت را توجیه نمی‎کند که صداوسیما  آمادگی لازم را برای پوشش اخبار همچون حملات تروریستی تهران را ندارد.

این فعال سیاسی و رسانه‎ای افزود: اینکه صداوسیما آمادگی لازم برای پوشش اخبار این حادثه تروریستی  را نداشته است ضعف این دستگاه را می‎رساند چرا که همه از مردم عادی تا مسئولان این احتمال را می‎دادند که ممکن است تهران مورد تعرض داعش قرار گیرد و از طرف دیگر صداوسیما باید همیشه آمادگی لازم را برای پوشش حوادث ناگهانی داشته باشد که این بار این آمادگی را نداشت. 

نظرات شما