صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 01
کد خبر: ۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

وزارت خارجه آمریکا: تیلرسون وزیر می‌ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با رد شایعه استعفای رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور گفت که این وزارتخانه کماکان در برجام و امور ایران دخیل خواهد بود.
رویداد۲۴- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با رد شایعه استعفای رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور گفت که این وزارتخانه کماکان در برجام و امور ایران دخیل خواهد بود.

تارنمای وزارت امورخارجه آمریکا دیشب (سه شنبه) با انتشار گفت و گوی روزانه خبری هیتر نوئرت (Heather Nauert) نوشت که رکس تیلرسون قصد ماندن در وزارت را دارد و کارهای بسیاری مانده که باید انجام داده شود.

وی همچنین در مورد این گزارش که وزارت امور خارجه آمریکا از امور مربوط به برجام و تایید آن کنار گذاشته می شود تا راه برای مداخله کاخ سفید باز شود، گفت: ما در این روند بسیار بسیار دخیل بوده ایم و این موضوع تغییری نخواهد کرد و کماکان و مانند همیشه در امور ایران بسیار دخیل خواهیم ماند.

به گزارش ایرنا، پیشتر رسانه های غربی به نقل از یک دیپلمات ارشد آمریکایی، که نامش فاش نشد، خبر دادند که رکس تیلرسون به دنبال اعلام نظر وزارت امور خارجه آمریکا درباره پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته ای، هدف خشم صاعقه وار دونالد ترامپ و استیو بنِن مسئول سیاست‌های راهبردی وی قرار گرفته است. 

اطرافیان وزیر امور خارجه آمریکا همچنین فاش کرده‌ بودند که وی از اینکه در زمینه سیاست خارجی از اختیارات لازم برخوردار نیست، بسیار خشمگین و ناراحت است.

نشریه آمریکایی پولیتیکو ماه گذشته گزارش داد که تیلرسون از اقدام برخی مقام های کاخ سفید در پیشنهاد گزینه های پست های کلیدی وزارت امور خارجه عصبانی است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
نظر: