صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 28
کد خبر: ۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
گزارشی از جریان اعدام مردان یک روستا؛

مولاوردی؛ در هجمه دلواپسان

مولاوردی: کاری ندارم به اینکه جرم سرپرست خانواده چیست بلکه مهم خانواده ای است که قربانی این جرم شده و وظیفه هر مسئول و هر نماینده مجلسی است که از این خانواده ها حمایت کند. تا فردا دود بی توجهی به وضعیت آنها به چشم همه ما و جامعه نرود.
چندی است جو سازی های رسانه ای پیرامون اظهار نظری از معاون رئیس جمهور صورت گرفته است و موجب سو استفاده برخی متحملین به دولت یازدهم گشته و انتقاد ها و تخریب هایی را روانه ایشان کرده است.

مولاوردی در گفتگویی که با خبرگزاری مهر انجام داده است پیرامون این موضوع به سوال خبرنگار در مورد اعدام شدن مردان روستایی در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سئوال در مورد اقدامات و احکام پیشنهادی معاونت در برنامه ششم توسعه بوده افزود: پیشنهاد افزودن کلمه اعدامی ها بعد از عبارت "حمایت از خانواده های زندانیان" مشابه قانون برنامه چهارم توسعه و دلایل و ضرورت این موضوع بوده که در ادامه به عنوان مثال در سوال به آن اشاره شد.

مولاوردی همچنین می افزاید : کاری ندارم به اینکه جرم سرپرست خانواده چیست بلکه مهم خانواده ای است که قربانی این جرم شده و وظیفه هر مسئول و هر نماینده مجلسی است که از این خانواده ها حمایت کند. تا فردا دود بی توجهی به وضعیت آنها به چشم همه ما و جامعه نرود.

من تعجب می کنم از اینکه دوستان به جای بالا زدن آستین ها و ورود برای تحکیم خانواده و نجات خانواده زندانیان و اعدامیان از آسیب ها به دنبال حاشیه سازی هستند. همین حاشیه ها وقت و انرژی فراوانی از ما را می گیرد.

حال موضوع اینجاست که معاون رئیس جمهور صرفا بر اساس شنیده هایش آن هم در جلسه ای غیر خبری! این موضوع را نقل قول کرده و ضمن تاکید بر لزوم توجه به صحبت خود در مورد خانواده زندانیان یا اعدامیان آن را بیان کرده است.

توضیحات مولاوردی در این زمینه کافی است تا مشخص شود خط تخریبی به وی که براساس بحثی موضوعی در جلسه ای خصوصی و نه گفتگویی اختصاصی مطرح شده است تنها دلیلی برای تخریب دولت و پروژه ای برای مشغول سازی و حاشیه سازی برای دولتی است که در حال حاضر بیشترین اقبال و رضایتمندی را در سطح جامعه برای خود کسب کرده است.

لذا در این قبیل اتفاقات این سوال را از دلواپساني كه نگران رويكرد شوراي حقوق بشر نسبت به ايران هستند باید پرسید که چرا به جاي فرافكني و تخريب دولت به حمايت از رويكرد برنامه ششم توسعه و برجسته سازي سخنان معاون رييس جمهور در اصلاح قوانين اعدام در كشور نمي پردازنند؟!

آيا اين خودزني از سوي منتقدان و معترضان نيست كه به جاي بروز انسجام دروني كه مقام معظم رهبري بارها بر آن تاكيد داشته اند، سعي بر تقابل و جداسازي مسولان از يكديگر دارند؟

آنچه از گفتمان معاون رييس جمهور به نظر مي رسد اين است که وی بسيار دغدغه مندتر از افرادی است كه گاه تصور مي كنند با انكار و پنهان سازي مي توان به اعتلاي كشور پرداخت. اين همان رويكردي است كه زماني نسبت به موضوع آسيب هاي اجتماعي نيز مطرح مي شد. به طوري كه هر گاه مولاوردي از آسيب هاي اجتماعي در حوزه زنان صحبت مي كرد اتهام سياه نمايي به وی می زدند. در حاليكه واقعيت موجود موجب شد تا رهبر انقلاب دستوری صريح مبني بر انجام اقداماتی برای رفع آسيب هاي اجتماعي را صادر نمودند. بنابراين بايد توصيه كرد به جاي فرافكني و اتهام زني، به همراهي براي حل مشكلات با نگاهی منطقی و صحیح به ارائه راهکار و برنامه ريزي دقیق، معقول و قابل حصول در زمینه بپردازیم.

منبع: تدبیر24
نظرات شما