آرشیو

فاصله یک خانواده تا خانه‌دارشدن  ۵۰ سال است | مشکل اصلی کمبود خانه نیست، خانواده‌ها نمی‌توانند خانه بخرند

فردین یزدانی، کارشناس مسکن، درباره فاصله شهروندان تهرانی تا مالکیت مسکن می‌گوید: «طبق محاسبه‌ما در تهران فاصله یک خانواده تا خانه‌دارشدن  ۵۰ سال است. در شاخص توان‌پذیری ۱۷ سال فاصله است. برای گروه‌های فقیر این عدد بیشتر است.»

در سال ۱۴۱۸ به ۲ هزار میلیون مترمکعب نیاز گازی می‌رسیم | به شورای‌عالی امنیت ملی گفتیم اگر به مسأله ناترازی گاز در کوتاه‌مدت رسیدگی نشود، اداره کشور ممکن نخواهد بود

منصور دفتریان، رئیس انجمن مهندسی گاز درباره میزان ناترازی گاز می‌گوید: «۱۲ میلیارد دلار فراورده پتروشیمی در داخل مصرف می‌کنیم که با افزایش ناترازی ناچار به واردات این حجم می‌شویم، از طرفی پول واردات هم نداریم.»

کارنامه مهرداد | ۱۹۲ هواپیما داریم، ۳۰ فروندش زمین‌گیر است | بذرپاش نه در جریان مسائل بود نه مشاوره می‌گرفت و متوجه می‌شد

یک کارشناس صنایع هوایی در گفتگو با رویداد۲۴، می‌گوید در دولت سیزدهم مطلقا به ظرفیت هوایی کشور اضافه نشده است. به گفته او ۱۰۰ هواپیمایی که مرتبا ادعای خرید آن مطرح شده است، احتمالا پرواز. به گفته این کارشناس، از ۱۶ میلیون نفر ظرفیت سفر هوایی کشور ۱۱ میلیون نفر فقط سهم ۵ شهر ثروتمند شده است‌.

قالیباف به صورت غیرقانونی اجازه نداد طرح رفع فیلترینگ مطرح شود | نمایندگان مخالف به من هجوم آوردند و فحاشی کردند | اینجا مجلس است نه چاله‌میدان

محمد قسیم عثمانی نماینده مجلس می‌گوید. روز گذشته در صحن علنی مجلس به خاطر اینکه به قالیباف برای اینکه اجازه نداد طرح رفع فیلترینگ به صحن بیاید اعتراض کردم و گفتم مگر اینجا پادگان است که برخی از نماینده های جدید به من هجوم آوردند و فحاشی کردند، اما من با همه توانم این طرح را پیگیری می‌کنم.

بالاخره چه کسی مشت خورده است؟ | پنج نکته درباره سخنان جنجالی رئیس‌جمهور در مجلس | واقعا دلیل کاهش مشارکت، تبلیغات تحریمی‌ها بود؟

در این که بیرون و داخل ایران عده‌ای چه در این انتخابات چه در انتخابات‌های گذشته چه در انتخابات‌های آینده با غرض و مرض تلاش می‌کنند که مردم از رای دادن انصراف دهند شکی نیست، سوال یک میلیون دلاری این است که چه می‌شود که در برخی دوره‌ها عدم مشارکت رکورد می‌زند و در برخی دوره‌ها مشارکت؟

دورخیز وزرای رئیسی و اطرافیان قالیباف برای تصاحب صندلی ریاست دیوان محاسبات | چرا دیوان برای همه جریان‌های سیاسی مهم است؟

رای‌گیری برای انتخاب رییس دیوان محاسبات چهارشنبه صبح، سوم مردادماه ۱۴۰۳، در مجلس دوازدهم انجام می‌شود. تعدد و ترکیب سیاسی کاندیداهای این جایگاه، نشان از دورخیز طیف‌های مختلف اصولگرا برای تصاحب این صندلی را دارد. چرا تصاحب ریاست دیوان محاسبات مهم است؟

دانشگاه مدرسه پیرمردها نیست | چرا همه نامزدهای کارگروه تعیین وزیر علوم این‌قدر پیر هستند؟

اسامی گزینه های احتمالی کمیته وزارت علوم به بیرون درز کرده است. فهرست ۵نفره اساتید نامزدشده همه سوابق درخشانی در وزارت علوم دارند اما یک نکته ساده وجود دارد: همه آن‌ها به شدت پیر هستند. آیا وقت آن نیست که نسل تازه‌ای از مدیران وارد وزارت علوم شوند؟

کارخانه در راه سواحل جنوب | در برخی کشورها تا دو سوم جمعیت در سواحل زندگی می‌کنند و حرف پزشکیان مطابق قواعد است | در دولت قبل می‌خواستند کارخانه در چابهار احداث کنند، فاطمی امین نگذاشت

در حالی که رئیس‌جمهور منتخب در دیدار به کارفریان و صاحبان صنایع بخش خصوصی گفته است کارخانه‌ها باید به نزدیک دریاها منتقل شوند، عزت‌الله تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنعت در مجلس یازدهم به رویداد۲۴ می‌گوید این بحث در دولت قبل هم مطرح بوده اما وزیر صمت وقت در اجرای آن کارشکنی کرده است

دومین پیروزی ترامپ یا چهارمین پیروزی اوباما | کامالا هریس از پس ترامپ برمی‌آید؟

با کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات آتی آمریکا، حالا چشم‌ها به کامالا هریس دوخته شد که صعودش تا دفتر رئیس‌جمهور آمریکا را مدیون بازی باراک اوباما در سال ۲۰۲۰ است. اما آیا او می‌تواند صندلی دموکرات‌ها در اتاق بیضی‌شکل ریاست‌جمهوری آمریکا را برای ۴ سال دیگر حفظ کند؟

سلبریتی‌ها جای روشنفکران و سیاستمداران | چگونه علی کریمی تبدیل به لیدر سیاسی شد؟

امروزه روشنفکران عرصه عمومی محبوبیت خود را از دست داده‌اند و رسانه‌ها و سلبریتی‌ها بر جای آن‌ها نشسته‌اند. نمونهٔ بارز این امر را می‌توان در جایگاهی که علی کریمی در عرصه عمومی دارد و نقشی که به عنوان اپوزیسیون بازی می‌کند دید.

روایت دست اول از بحث‌های درون کارگروه تعیین وزیر نفت | همه دنبال گزینه کارآمد هستند اما اختلاف‌نظر داریم | وزیر نفت آینده متخصص باشد؟ یا مدیر؟ یا دیپلمات؟

آرش نجفی، عضو کارگروه تعیین وزیر نفت، معتقد است: «شکل ارزیابی در وزارت نفت هم هنوز مبهم است و پارامتر‌ها هنوز مورد توافق نیست که اشکال دبیرخانه است. قسمت اول ارزیابی ما برای تعیین وزیر نفت مورد نقد است.»

تبعیض مثبت که دولت پزشکیان می‌گوید چیست؟ | و چرا اصولگرایان علیه آن هستند؟

محمدجواد ظریف در برنامه خبری صداوسیما درباره نحوه تشکیل دولت آینده توضیح داد و گفت که در تشکیل این دولت، سعی خواهد شد برای گروه‌های محروم از جمله زنان و اقلیت‌های مذهبی و قومی تبعیض مثبت صورت گیرد. اصول‌گرایان چند روز است که این صحبت‌ها و این رویکرد را مورد حمله قرار داده‌اند. اما تبعیض مثبت چیست؟

استاندار کُرد برای کردستان و استاندار بلوچ برای سیستان و بلوچستان | واگذاری سمت‌ها به اهل سنت یک آزمایش تاریخی است

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اهل سنت، درباره انتصاب اهل سنت در دولت پزشکیان معتقد است: «شعار ایران برای همه ایرانیان و جمعیت ۱۷ میلیونی اهل سنت، نشان می‌دهد که اهل سنت باید در اداره کشور سهیم باشد»

پروژه حذف ظریف | اصول‌گرایان دو هفته بعد از انتخابات شمشیر را برای پزشکیان از رو بستند | گزارشی از استراتژی دوگانه اصول‌گرایان

اصول‌گرایان با استراتژی دوگانه تخریب ظریف و تحقیر پزشکیان درصدد سنگ‌اندازی در راه شورای راهبری دولت جدید جدید هستند. اما آیا تاکتیک‌های آنان به اندازه کافی نخ‌نما نیست؟

آیا هیأت رفتن و خرید از سوپرمارکت، مصداق پوپولیسم پزشکیان است؟ | پنج نکته که باید درباره پوپولیسم بدانیم

آقای پزشکیان به هیأت‌های مذهبی می‌رود و این روزها با نوه‌ها به سوپرمارکت رفته و خرید کرده است. منتقدان او این رفتار را نشانه پوپولیسم دانسته‌اند. آیا او پوپولیست است؟ درباره پوپولیسم چه می‌دانیم؟

پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا تورم در ایران را بالا می‌برد؟ | افقه: دولت آینده با ابزار دیپلماسی می‌‌تواند انتظارات تورمی را کاهش دهد

مرتضی افقه، کارشناس اقتصادی، درباره تورم انتظاری ناشی از پیروزی ترامپ می‌گوید: «تورم انتظاری یک اتفاق غیرواقعی در اقتصاد است و چون انتظار مردم نسبت به آینده بدبینانه می‌شود، سطح تقاضا افزایش می‌یابد.»

رائفی پور، گاو نه من شیرده اردوگاه انقلاب | چرا انحلال مصاف کلید خورد؟

علی اکبر رائفی پور بیش از اینکه یک جریان اورگانیک باشد، یک پروژه بود. این جریان با افشاگری‌ها علیه قالیباف و برخی چهره‌ها قدرت گرفت و حالا با شکست جریان متبوعش در انتخابات در معرض نابودی است. حملات رائفی پور به برخی جریان‌های اصولگرا از جمله قالیباف هرگز بی پاسخ نمانده، اما با شکست سعید جلیلی در انتخابات این حملات شدت گرفته و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد باید منتظر صدای ناقوس مرگ مصاف باشیم.

ظهور زن سرکش | هدیه تهرانی، چگونه تصویر مشکلات زنان در جامعه پدرسالار شد؟

هدیه تهرانی زن خانه نبود، زنی نبود که اجازه بدهد مردان برای او تصمیم بگیرند. معصوم و مظلوم نبود. زنی بود سرکش و مقتدر که خودش حقش را از جامعه مردسالار ایران می‌گرفت. آن ظاهر سرد و لحنی که اقتدار در آن موج می‌زد هدیه تهرانی را تبدیل به مهم‌ترین نماد فرهنگی ایران در دوران اصلاحات کرد. او نماد زنان مستقلی بود که برای احقاق حق‌شان می‌جنگند و پا پس نمی‌کشند.
پربازدید ها