آرشیو

پیش‌بینی بورس شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بورس تهران در هفته اول اردیبهشت‌ماه پرچم‌دار کسب بازدهی در میان بازار تمام کلاس‌های دارایی قرار گرفت. با این وجود در رابطه با پیش بینی بورس هفته آتی چه انتظاری می‌توان داشت؟

معاملات بورس صعودی می‌شود؟

بورس تهران پس از دو روز پرهیجان در ابتدای هفته‌جاری، دو روز پایانی را کم‌رمق طی کرد، به‌طوری‌که شاخص‌کل بورس در روز چهارشنبه، با رشد هزار و ۷۱‌واحدی خود را در کانال ۲میلیون و ۳۰۰هزار واحد حفظ کرد. از دست نرفتن کانال ۲میلیون و ۳۰۰هزار واحد، می‌تواند نشانه‏‏‏‏‏‌ای از تثبیت شاخص‌کل در بالای کانال صعودی باشد.

عواقب بند معالیاتی بودجه برای بازار سرمایه

تصویب بند «س» تبصره۶ بودجه سال۱۴۰۳، سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد می‌کند که عواقب سنگینی برای بازار سرمایه به دنبال خواهد داشت. بسیاری از کارشناسان تصویب چنین بندی را خلاف شعار سال‌های گذشته و در نتیجه عدم حمایت از تولید می‌دانند.

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جریان معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه نوسانی دنبال شد، اما دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود چشم‌انداز بازار در هفته آینده مثبت باشد. در خصوص پیش بینی بورس آخرین روز هفته، انتظار می‌رود روند نوسانی بازار و دست به دست شدن سهام ادامه یابد.

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماگر‌های سهامی، در روز میانی هفته نیز به رشد خود ادامه دادند. با این وجود با نزدیک شدن شاخص کل به مقاومت تکنیکالی خود، از شتاب رشد بازار کاسته شده است. سرنوشت بازار در نیمه دوم هفته چگونه پیش می‌رود؟

رشد بازار سرمایه ادامه دار است؟

اگرچه اردیبهشت سال قبل برای سهامداران بورس با خاطره بدی پیوند خورده، اما اردیبهشت امسال با شروع خوبی همراه بوده و چشم‌انداز مثبتی را پیش روی اهالی بازار قرار داده است. وضعیت فعلی تا حدی این امنیت را در بازار به ارمغان آورده است.

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

جریان دادوستد‌های بازار سرمایه پس از شنبه توفانی اخیر، مجدداً با وزن سنگین‌تر کفه خریداران پایان یافت. شناسایی سود برخی از معامله‌گران باعث شد عرضه‌ها نسبت به روز ابتدایی هفته بیشتر باشد. سرنوشت بازار، اما با وجود محرک‌های مثبتی، چون رشد دلار نیمایی، همچنان صعودی خواهد بود.

بیشترین رشد شاخص‌کل از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ثبت شد

بورس تهران در روز گذشته با افزایش ارتفاع نماگر‌ها همراه شد. در هفته‌های گذشته با توجه به تحولات منطقه‌ای، تقاضا به‌طور کامل از بازار سهام رخت بربسته بود؛ اما در روز ابتدای هفته، با تعدیل انتظارات منفی و بازگشت دامنه نوسان به روال قبلی، بازار با استقبال سرمایه‌گذاران همراه شد.

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کام سهامداران بورسی پس از مدت‌ها با رشد بلندبالای نماگر‌های سهامی شیرین شد. کاهش احتمال تشدید تنش‌های سیاسی، باعث شده تا محرک‌های بازار سهام فرصت بروز پیدا کنند.

ورود پول مستمر به صندوق‌های اهرمی در ۶ ماه اخیر

نخستین ماه سال به پایان رسید و در این اثنا بورس، بازنده جدال کسب بازدهی در بازار‌های دارایی بود. در ماهی که دلار در بازار آزاد ۱۰.۱۳‌درصد افزایش ارتفاع داشت و سکه امامی نیز بازدهی ۱۵.۷۲‌درصدی را ثبت کرد، شاخص‌های سهامی نتوانستند عملکرد قابل‌دفاعی از خود به نمایش بگذارند.

پیش‌بینی بورس شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بورس تهران با چالش به نسبت تازه‌ای با عنوان سقف معافیت مالیاتی مواجه شده. در روز‌های اخیر تب و تاب این موضوع بالا گرفته است و همه منتظر تغییر سیاست دولت در زمینه تبصره س بند ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هستند. با وجود این، پیش بینی بورس نخستین روز معاملاتی اردیبهشت‌ماه چگونه خواهد بود؟

راهکار‌های تامین مالی برای جاماندگان از بورس

آنچه می‌توان آن را مهم‌ترین کارکرد بورس در دنیای مدرن دانست، تامین مالی شرکت‌هاست. ریسک‌ها می‌توانند مانعی در راه جذب سرمایه باشند، اما سیاستگذاران در تلاش هستند تا راه مطمئنی برای جذب سرمایه ایجاد کنند. از این رو برای ساخت بازار‌های جدید در قالب بورس نوآوری‌هایی صورت گرفته است.

پیش‌بینی بورس در اردیبهشت ۱۴۰۳

بورس تهران در نخستین ماه سال از رقبای خود بازماند. کنترل نرخ ارز نیما، نرخ بهره بیش از ۳۰ درصدی، در کنار قیمت‌گذاری دستوری و تنش‌های سیاسی، بورس تهران را با مشکلات جدی مواجه کرده است. راه حل برون‌رفت بورس از بحران چیست و چه سرنوشتی در اردیبهشت‌ماه انتظار بازار سرمایه را می‌کشد؟

نسبت ارزش بازار سرمایه به نقدینگی به ۱.۰۹ رسید

روند کج‌دار و مریز در بورس تهران همچنان ادامه‌دار است و در روز گذشته، مجددا نماگر‌های سهامی در مسیر نزولی قرار گرفتند. در روزی که گذشت، شاخص‌کل بورس تهران افت ۰.۲۳‌درصدی را تجربه کرد و در سطح ۲‌میلیون و ۲۰۱‌هزار واحد به‌کار خود خاتمه داد. شاخص هموزن نیز در جریان دادوستد‌های روز سه‏‏‏‏‏‌شنبه، ۰.۳۹‌درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بازار سهام در حالی آخرین روز معاملاتی فروردین‌ماه را پشت سر می‌گذارد که اغلب روز‌های ماه را در تعطیلات به سر برد و تحت تاثیر تنش‌های سیاسی روند متعادلی نداشت. آیا بورس از سردرگمی خارج می‌شود؟

دامنه نوسان بورس چه زمانی به حالت عادی برمی گردد؟

معاون نظارت سازمان بورس، گفت: اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد و سازمان بورس با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

محدود کردن دامنه نوسان چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟

سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین ساعات بامداد روز گذشته با تشکیل جلسه اضطراری، اطلاعیه‌ای با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، خبر محدود شدن دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل‌معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک‌درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی به مثبت و منفی دو درصد را صادر کرد.

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

بازار سهام در صف فروش قفل شده است. با این حال کاهش دامنه نوسان و محدودیت یک درصدی آن، از سقوط نماگر‌های تالار شیشه‌ای جلوگیری کرد. هرچند نشانه‌هایی در بازار وجود داشت که نشان می‌دهد اوضاع معاملات در روز میانی هفته با جو فروش کمتری دنبال خواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید ها