آرشیو

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن کیست؟

در بین کشور‌های عربی، اردن تنها کشوری بود که در جریان حمله موشکی ایران به اسرائیل آشکارا از اسرائیل حمایت کرد و از چندی پیش نیز ملک عبدالله دوم بار‌ها آماج انتقادات زیادی از سوی کشور‌های عربی در خصوص آرمان فلسطین شده است. ملک عبدالله همواره کوشیده است تا ارتباط خود را با کشور‌های غربی و آمریکا هر چه بیشتر تقویت کند. در این مطلب به زندگی و حکمرانی ملک عبدالله پادشاه اردن می‌پردازیم.

بنیامین نتانیاهو کیست؟

بنیامین نتانیاهو چندین بار به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شده است. او اکنون در مرکز فرماندهی اسرائیل در جنگ با حماس قرار دارد.

اسماعیل هنیه رهبر حماس کیست؟

از سال ۲۰۰۶ که اسماعیل هنیه به عنوان نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین منصوب شد تا امروز رهبری گشودن آتش در مقابل اسرائیل را بر عهده گرفته است، راهی درازی طی شده است. درباره فراز و نشیب اسماعیل هنیه، رهبر حماس در این مطلب بخوانید.

محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه کیست؟

در پرونده ۲۰ هزار میلیاردی پولشویی که اکنون در دستگاه قضایی در حال بررسی است، اخیراً نام دو تن از فرزندان معاون اول دستگاه قضایی دیده می‌شود؛ یعنی حجت‌الاسلام محمد مصدق کهنمویی. وی چندی پیش از سمت خود استعفا کرد.

امیرحسین ثابتی کیست؟

امیرحسین ثابتی پیش از اینکه نامش به عنوان نفر دوم لیست منتخبان مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران قرار بگیرد. در نزاع درون اصولگرایی از سوی نزدیکان قالیباف به عنوان نواصولگرای سوپر انقلابی معرفی شده بود و در قطب مخالف قالیباف در نزاع‌های درون جناح راست قرار داشت.

حمید رسایی نفر سوم لیست تهران کیست؟

حمید رسایی، نماینده اصولگرای سابق مجلس که به حواشی زیاد و اظهارنظرهای عجیب مشهور است. از طرفداران دو آتشه محموداحمدی‌نژاد و عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار است.

سیدمحمود نبویان کیست؟

سیدمحمود نبویان در جریان شمارش آرا تا کنون به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه تهران قرار دارد. او پیش از این در مجلس نهم و یازدهم هم نماینده مجلس بوده و از اعضای جبهه پایداری و از پیروان مکتب محمدتقی مصباح یزدی است. برای آشنایی با دیدگاه‌ها و سابقه سیاسی او این گزارش را تا انتها بخوانید.

آمنه سادات ذبیح پور کیست؟

بیوگرافی آمنه سادات ذبیح پور، خبرنگار تلویزیونی است که در صدا و سیما ایران فعالیت می‌کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیوگرافی آمنه سادات ذبیح پور و همسرش بیشتر آشنا شوید.

صادق امیدزاده مقام ارشد اطلاعاتی ایران که توسط اسرائیل ترور شد، کیست؟

ایران شهادت یک سردار عالی‌رتبه سپاه قدس در دمشق را تایید کرده است. بر اساس اطلاعاتی که به تایید رسانه‌های دولتی رسیده است، صادق امیدزاده که ظاهرا یک مقام اطلاعاتی ارشد ایران در سوریه بوده هدف عملیات اسرائیلی‌ها در دمشق قرار گرفته است.

آیت الله مصباح یزدی کیست؟

با استقرار دولت رئیسی، آرای آیت‌الله مصباح یزدی بار دیگر مورد رجوع قرار گرفته و برایش مراسم مختلف یادبود و بزرگداشت گرفته می‌شود؛ اما مصباح یزدی که بود و چه میراثی در جمهوری اسلامی بر جای گذاشت؟ رویداد۲۴ در گزارشی به سابقه و زندگی این روحانی رادیکال پرداخته است.

هانی کرده کیست؟

هانی کرده عجیب‌ترین و مرموزترین اراذل و اوباش حال حاضر ایران است. او چند بار از سوء قصد و درگیری جان سالم به در برده است و هرازچندگاهی از سوی پلیس دستگیر می‌شود.

نظارت بر مصوبات دولت بر عهده کیست؟

رييس‏ جمهور موظف‏ است‏ مصوبات‏ مجلس‏ يا نتيجه‏ همه‏‌پرسي‏ را پس‏ از طي‏ مراحل‏ قانوني‏ و ابلاغ‏ به‏ وي،‏ امضا كند و براي‏ اجرا در اختيار مسئولان‏ بگذارد.

عامل نفوذ به تاسیسات هسته‌ای ایران که بود؟

رسانه هلندی Volkskrant برای اولین بار نام و تصویر عامل نفوذی که سال ۲۰۰۸ ویروس استاکس نت را وارد تاسیسات هسته‌ای ایران کرد منتشر کرده است. بر اساس گزارش این رسانه، این نه عامل نفوذی برخلاف ادعای قبلی، یک مکانیک ایرانی نبوده بلکه یک مهندس سازه‌های حمل و نقلی هلندی به نام «اریک ون سابن» بوده که در آن زمان ۳۶ سال داشته و در سال ۲۰۰۵ توسط آژانس اطلاعات هلند AIVD استخدام شده بود.

ترور صالح العاروری چه تغییراتی در منطقه ایجاد خواهد کرد؟

صالح العاروری مرد شماره دو حماس در لبنان ترور شده و بسیاری از تحلیل ها حاکی از احتمال دامنه‌دار شدن درگیری‌ها در منطقه است و بازی ساز اصلی، حزب‌الله لبنان خواهد بود؛ برخی پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهد ایران اجازه نخواهد داد منطقه درگیر جنگ بزرگتری شود. رویداد۲۴ در این گزارش بررسی کرده که چه چشم‌اندازی پیش روی منطقه است.

عیدوک بامری کیست؟

عیدوک بامری از اشرار شناخته‌شده جنوب شرق کشور و منطقه سیستان و بلوچستان بود که توسط سردار سلیمانی بخشیده شد و به او امان‌نامه داده شد. با این‌حال او همچنان اسلحه را زمین نگذاشت و سال ۱۳۹۰ در درگیری با سپاه قدس در بلوچستان کشته شد.

توماج صالحی کیست؟

خبرگزاری دانشجو آبان ماه ۱۴۰۱ خبر از بازداشت توماج صالحی خواننده و رپر و از فعالین فضای مجازی حین خروج از مرز‌های غرب کشور خبر داد. هشت ماه پس از بازداشت توماج صالحی و درحالیکه اتهام وی افساد فی‌الارض بود، تسنیم از تقلیل حکم اعدام وی به حبس خبر داد. ۲۸ آبان ۱۴۰۲ او از زندان اصفهان آزاد شد. با اینحال اخیرا از اضافه شدن دو اتهام در مرحله تجدیدنظر صحبت می‌شود.

ترور سیدرضی موسوی چگونه انجام شد؟

ترور سیدرضی موسوی از نیروی سپاه قدس در سوریه اتفاقی بود که بازتاب زیادی داشت؛ همین اتفاق اما تناقض‌های مهمی داشت؛ از جمله اینکه آیا او در خانه خودش ترور شده یا در مقر سپاه؟ اگر در خانه خودش بوده، پس اتفاق جاسوسی بزرگی رخ نداده، اما اگر در مقر مخفی سپاه بوده، سوال این است که مقر چگونه لو رفته است؟

جمیله علم الهدی اولین زن مقام ایرانی که از سایه خارج شده است!

فایننشیال تایمز رسانه بریتانیایی گزارشی درباره جمیله علم‌الهدی نوشته و گفته او «با بیان افکار خود در مورد زنان و تحصیلاتش»، راه متفاوتی را نسبت به همسر سایر روسای جمهور در کشور در پیش گرفته است. آنچه در مورد این گزارش جالب توجه است این است که این رسانه رویکرد سلبی حاکمیت در مقابل جنبش زنان سال گذشته را نادیده گرفته است.
آخرین اخبار