صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 30
کد خبر: ۱۱۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

11 میلیارد دلار به طرح های اقتصادی اختصاص یافت

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد: این بانک 11 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای ایجاد طرح های مولد و اشتغالزا به 10 هزار و 500 طرح اقتصادی پرداخت کرده است.

رویداد۲۴-مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد: این بانک 11 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای ایجاد طرح های مولد و اشتغالزا به 10 هزار و 500 طرح اقتصادی پرداخت کرده است.«محمدکاظم چغازردی» روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با یادآوری اینکه مهمترین هدف دولت تبدیل درآمد نفت به ثروت ملی، تولید و اشتغال بوده است، اظهار داشت: بر اساس قراردادهای منعقد شده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی، این بانک با تامین مالی 10 هزار و 500 طرح در بخش های مختلف اقتصادی کشور از محل منابع صندوق توسعه ملی، نقش مهمی در تولید و اشتغال کشور ایفا کرده است.

رئیس هیات مدیره بانک سپه گفت: این بانک برای تأمین مالی طرح های مذکور اقدام به انعقاد قرارداد با متقاضیان واجد شرایط برای اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به مبلغ 33 هزار و 450 میلیارد ریال کرده است.

امضای قرارداد 11 میلیارد دلاری بانک سپه با صندوق توسعه ملی
وی رقم ریالی کل قراردادهای منعقد شده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی را از سال 1390 تا پایان بهمن ماه سال جاری 70 هزار و 388 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت 11 میلیارد و 176 میلیون دلار قرارداد ارزی بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه منعقد شده است.
چقازردی ادامه داد: طرح هایی که توسط بانک سپه از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده در بخش های آب و کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، نفت، گاز و پتروشیمی و محیط زیست مشغول فعالیت است.

 ایجاد بیش از 12 هزار شغل از محل منابع صندوق توسعه ملی
رئیس هیات مدیره بانک سپه در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده از محل منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: بانک سپه با تامین مالی طرح های مختلف اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی بیش از 12 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر قراردادهای دو جانبه بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه، این بانک تعداد قابل توجهی از پروژه های کلان اقتصادی کشور را با منابع داخلی و منابع صندوق توسعه ملی به طور عمده در مناطق مرزی و کم برخوردار تأمین مالی کرده است.
مدیر عامل بانک سپه گفت: این بانک برای اجرای 20 پروژه کلان اقتصادی کشور از محل منابع داخلی، همچنین منابع صندوق توسعه ملی 6 میلیارد و 800 میلیون دلار و 4 میلیارد یوان چین اختصاص داده و برای عملیاتی کردن پروژه های مذکور حدود 15 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی خود را اختصاص داده است.
چقازردی ادامه داد: همه 20 پروژه کلان اقتصادی در حال اجرا از محل منابع داخلی بانک سپه و صندوق توسعه ملی در استان های مرزی و کم برخوردار بوده و در این پروژه ها حدود 11 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: پروژه های 20 گانه مذکور در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، آبرسانی و تامین آب شرب، گردشگری و کشاورزی بوده و این طرح ها در افزایش تولید محصولات استراتژیک و توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری دارد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
نظر: