صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 25
کد خبر: ۱۲۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند

رییس بانک مرکزی تاکید کرد: عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند.

رویداد۲۴-رییس بانک مرکزی تاکید کرد: عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند.ولی‌الله سیف در مراسم رونمایی از سامانه نیما از گشایش ۹۲۱۰ فقره ال‌سی به ارزش دو میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار خبر داد و گفت: در مورد ارز مسافرتی دانشجویی و بیماران تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند، اظهار داشت: با کنترل تقاضای موثر و هدایت بهینه منابع نوسانات و هیجاناتی که اتفاق می‌‌‌افتد از سوی سیاستگذار کنترل خواهد شد. این در حالی است که این سامانه با سامانه وزارت صنعت پرتال جامع ارزی ارتباط دارد و نقش صرافی‌‌ها به عنوان واسطه ارزی در نظر گرفته شده است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: نقش صرافی‌ها مکمل بانک‌ها در این سامانه است و این امر ضروری و اساسی است و براساس نیاز واردکنندگان و امکان تخصیص اولویت‌‌بندی یا عدم تخصیص ارز از سوی سیاستگذاری در این سامانه طراحی شده است.

سیف ادامه داد: سامانه نیما ابزاری برای بانک مرکزی و حاکمیت است که با تخمین پیش از موعد نیازمندی‌‌های ارزی کنترل مصارف ارزی را به صورت سیستماتیک در اختیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر واردات رسمی و قانونی برای تامین منابع ارزی قابل انجام است، تصریج کرد: البته کار سامانه نیما از اوایل اسفندماه انجام شده است و قرار بر این بود که اخر خرداد ماه سال جاری رونمایی شود اما به دلیل شرایط کنونی این سامانه اکنون رونمایی شده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
نظر: