صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۱۲۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
توئیت الهام فخاری؛

تجاوز به دانش آموزان یعنی نظام گزینش سلامت روان و جنسی نداریم

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تاکید کرد که باید کودکان ‌‌نوجوانان را از حقوق، مسوولیت ‌و روندهای گزارش و ‌‌پیگیری نقض حقوق ‌شان آگاه‌ کنیم.

رویداد۲۴- الهام فخاری نماینده تهران در شورای شهر در توئیتر نوشت:

۱- با همه گزینش‌های سیاسی و عقیدتی که در سازمان‌های مختلف همچون آموزش و پرورش برای جذب نیرو انجام می‌شود چطور یک ارزیابی دقیق، علمی و کارشناسی در مورد سلامت روان و جنسی افرادی که نزدیکترین و بیشترین ارتباط را با کودکان دارند، صورت نمی‌گیرد؟

۲- پیش زمینه چنین اتفاقاتی این است که نظام گزینش سلامت روان و جنسی نداریم و این علاوه بر مابقی چالش‌های اجتماعی است که می‌تواند به این موضوع دامن بزند.

۳-  این تعداد دانش آموز از سوی مسئول نظم‌شان ضربه خوردند و در این شرایط چطور می‌توان در مورد شهر امن و دوستدار کودک صحبت کرد. وقتی که اولیه‌ترین اصول را نمی‌توان رعایت کرد. آسیب روانی ناشی از سورفتارجنسی معمولا پنهان می‌شود ولی به سلامت روان نوجوان و آینده او ضربه جدی وارد می‌کند.

۴- چرا مهم‌ترین معیارها را نادیده گرفته‌ و به صورت ظاهر بسنده شده است؟

مدرسه خانه دوم فرزندان ایران است. کژرفتاری‌هایی مانند آنچه در دبیرستان پسرانه رخ داد نشانه‌های جدی و نگران‌کننده‌ای برای مادران و پدران است که به گمان خود فرزندشان را به خانه دوم می‌سپارند.

۵ -لازم است نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی چنین نابه‌سامانی در به‌کارگیری افراد فاقد سلامت و صلاحیت روانی و جنسی در مهم‌ترین شغل‌های آموزشی اجتماعی را پیگیری کنند و وزارت آموزش و پرورش خود را موظف به بازنگری در مدل‌های گزینش نیرو و توجه به سلامت روان به‌جای سخت‌گیری‌های دیگر بداند.

البته بر همه ما است که کودکان و ‌‌نوجوانان را از حقوق، مسوولیت ‌و روندهای گزارش و ‌‌پیگیری نقض حقوق ‌شان آگاه‌ کنیم تا کسی حاشیه امن شغلی برای سورفتار خود تصور نکند.

نظرات شما