صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 08
کد خبر: ۱۳۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۷
بازگشتی شکوهمند؛

معرفی رسمی شورولت بلیزر جدید

شورولت، جدیدترین مدل بلیزر خود را معرفی کرد.


رویداد۲۴ حدود سیزده سال پس‌ازاینکه با خاتمهٔ تولید مدل S10 بلیزر در سال 2005 نام بلیزر از سبد محصولات شورولت کنار رفت، سرانجام شورولت طی رویداد ویژه‌ای در آتلانتا نسل کاملاً جدید این ماشین را رسماً رونمایی کرد. البته بلیزر جدید برخلاف گذشته به یک کراس‌اوور میان سایز تبدیل شده که بین مدل‌های اکوئناکس و تراورز قرار می‌گیرد یعنی از اکوئناکس بزرگ‌تر بوده و از مدل سه ردیفهٔ تراورز کوچک‌تر است؛ اما شاید برجسته‌ترین ویژگی بلیزر جدید طراحی فوق‌العاده تهاجمی و اسپرت آن باشد که به‌وضوح انقلابی در طراحی‌های شورولت را نشان می‌دهد. در طراحی این کراس‌اوور جدید کاملاً الهاماتی از کامارو جدید 2019 دیده می‌شود و بنابراین به نظر می‌رسد تیم طراحی جنرال موتورز با هدف فاصله گرفتن از بلیزرهای قدیمی، با استفاده از برخی ویژگی‌های کامارو 2019 استایل و ظاهر کاملاً مدرنی به بلیزر جدید بخشیده‌اند.

در نمای جلویی بلیزر چراغ‌های LED باریکی به‌عنوان دی‌لایت در بخش بالایی تعبیه شده درحالی‌که در زیر آن‌ها چراغ‌های اصلی گرفته‌اند که از نوع HID هستند. در میان چراغ‌های نیز جلوپنجرهٔ بزرگی جای گرفته است. بلیزر همچنین با چندین خط جانبی و سقف شناور که این روزها در بسیاری از خودروها دیده می‌شود، از پروفیل جانبی قدرتمندی برخوردار است. یکی از خطوط جانبی از چراغ‌های جلو آغاز شده و در زیر آینه‌های جانبی محور می‌شود درحالی‌که یک خط دیگر هم از گلگیرهای جلو شروع شده و با عبور از ستون D به اسپویلر عقب می‌رسد. در این نما خط سومی هم وجود دارد که از دستگیرهٔ درهای عقب تا چراغ‌های عقب کشیده شده است. در نمای عقبی هم چراغ‌های LED مدرن و دو سر اگزوز دیده می‌شود.


شورولت قصد دارد بلیزر جدید را در سه تیپ مختلف شامل پایه، پریمیر و RS عرضه کند که در ظاهر تفاوت‌هایی باهم دارند مثل جلوپنجره که در تیپ پریمیر از تریم کرومی بیشتری برخوردار بوده و نمای لوکسی دارد درحالی‌که در تیپ RS به رنگ مشکی بوده و نمایی اسپرت را به خودرو می‌بخشد. رینگ‌ها نیز از نمونه‌های استاندارد 18 اینچی آغاز شده و نهایتاً به نمونه‌های 21 اینچی سفارشی در تیپ‌های پریمیر و RS می‌رسد.

داخل بلیزر جدید نیز با خطوط تهاجمی و الهام از جدیدترین نسخهٔ کامارو، ویژگی‌های طراحی بیرونی را منعکس کرده است. در اینجا دو ردیف صندلی با ظرفیت حمل پنج نفر وجود دارد که بسته به نیاز مالک، صندلی‌های عقب را می‌توان به‌منظور افزایش فضای صندوق بار یا افزایش فضای پای سرنشینان عقب به میزان 14 سانتیمتر به عقب یا جلو کشید. بلیزر همچنین نخستین خودرویی است که به سیستم مدیریت بارگیری شورولت مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در تیپ‌های RS و پریمیر ارائه می‌شود، شامل ریل‌ها و حصارهایی در صندوق بار می‌شود که با تقسیم فضای صندوق، به بارگیری و ایمنی اشیاء کوچک کمک می‌کند.



سایر ویژگی‌ها و تجهیزات بلیزر جدید شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی، آینهٔ داخلی دوربینی در تیپ‌های RS و پریمیر، درب صندوق اتوماتیک، شارژر بی‌سیم و شش پورت USB می‌شود. علاوه بر این، گرم‌کن اتوماتیک غربیلک فرمان و گرم‌کن و تهویهٔ اتوماتیک صندلی‌ها نیز قابل سفارش است که هنگام روشن کردن خودرو از راه دور، به‌صورت خودکار فعال می‌شوند. همچنین تمامی تیپ‌های بلیزر به‌صورت استاندارد به یک صفحه‌نمایش لمسی رنگی هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Infotainment 3 شورولت مجهز هستند که همراه با اینترنت وای فای 4G و قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود.

شورولت یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با 193 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور را به‌عنوان موتور پایه برای بلیزر جدید در نظر گرفته است اما برای کسانی که خواهان موتور قوی‌تری هستند یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 هم ارائه شده است که 305 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردوی این موتورها صرفاً توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد درحالی‌که هردو موتور به‌صورت استاندارد به سیستم توقف حرکت هم مجهز هستند. بلیزر در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. به گفتهٔ شورولت، بلیزر شش سیلندر می‌تواند تا 2 تن بار را بکسل کند.


تیپ‌های بالایی پریمیر و RS اما به سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته‌تر دوکلاچه مجهز شده‌اند که گفته شده عملکرد بهتری در شرایط بارانی، برفی و یخی داشته و در هوای خشک هم از ثبات بالاتری برخوردار است. علاوه بر این، تمامی تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به سیستمی بنام انتخاب کشش مجهز هستند که راننده از طریق آن می‌تواند حالات رانندگی خودرو را انتخاب کند. این سیستم همچنین در مدل‌های چهارچرخ محرک با انتخاب راننده، زمانی که به قابلیت چهارچرخ محرک نیازی نیست، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کرده و ماشین را به نمونه‌ای دیفرانسیل جلو تبدیل می‌کند. شورولت بلیزر جدید در کارخانهٔ جنرال موتورز در مکزیک در کنار کراس‌اوور اکوئناکس و هاچ‌بک کروز به تولید خواهد رسید. این کراس‌اوور جدید آمریکایی از اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و قیمت مدل‌های مختلف آن نیز تا پایان سال جاری اعلام می‌شود.
نظرات شما