صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۱۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

سوابق سرپرست جدید وزارت کار و رفاه اجتماعی

رئیس جمهوری امروز انوشیروان محسنی بندپی که پیش از این ریاست سازمان بهزیستی را برعهده داشت به‌عنوان سرپرست وزارت رفاه منصوب کرد.
رویداد۲۴ درحالی‌که روز چهارشنبه علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رای نمایندگان مجلس استیضاح و از این وزارتخانه جدا شد، امروز انوشیروان محسنی بندپی با حکم رییس جمهور به سمت سرپرست وزارت رفاه منصوب شد.

بندپی که سابقه نمایندگی مجلس دارد و در دوره‌های ششم تا هشتم مجلس و بین سال‌های ۷۹ تا ۹۱ نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس شورای اسلامی بود، با روی کار آمدن علی ربیعی در وزارت رفاه و از سال ۱۳۹۲ به سمت معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.

وی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ از سوی ربیعی به ریاست بیمه سلامت منصوب شد و در نهایت از سال 94 تا کنون ریاست سازمان بهزیستی کشور را بر عهده دارد.

تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی و افزایش دو برابری مراکز اورژانس اجتماعی در کشور از جمله مهم‌ترین اقداماتی محسنی بندپی در سازمان بهزیستی است. توجه به مساله آسیب‌های اجتماعی، افزایش سلامت اجتماعی و قانونگذاری در این حوزه در برنامه ششم توسعه با محوریت سازمان بهزیستی در بیش از ۳۵ ماده از دیگر دستاوردهای این سازمان به ریاست محسنی بندپی بوده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما