صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 22
کد خبر: ۱۴۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
پایان شیرین دسته فوق سنگین وزنه برداری با یک طلا و یک نقره؛

بهداد قهرمان شد؛ علی حسینی نایب قهرمان

مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین به پایان رسید.
رویداد۲۴ مسابقات فوق سنگین وزنه برداری بازی‌های آسیایی از دقایقی قبل آغاز شد و در پایان حرکات یک ضرب و دو ضرب این بهداد سلیمی بود که موفق شد مدال طلا را مال خود کند و سعید علی حسینی هم صاحب مدال نقره شد. بدین ترتیب تعداد طلا‌های ایران به عدد ۱۶ رسید و نقره‌ها هم به ۱۵ افزایش پیدا کرد. با این حال ایران همچنان تیم پنجم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند.

در پایان حرکات یک ضرب دو نماینده شایسته کشورمان یعنی بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در این دور با بلند کردن وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی به ترتیب اول و دوم شدند. نماینده ازبکستان هم با ۲۰۳ کیلوگرم سوم شد.

بهداد سلیمی وزنه‌های ۲۰۱ و ۲۰۸ را در حرکات اول و سوم بلند کرد، اما در حرکت دوم موفق به بلند کردن وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی نشد. سعید علی حسینی هم بعد از ناکامی در حرکت اول، توانست ۲۰۱ و ۲۰۸ را در حرکات دوم و سوم بلند کنند.
 

در حرکت دو ضرب بهداد سلیمی وزنه‌های ۲۳۷، ۲۴۶ و ۲۵۳ کیلوگرم را بلند کرد و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم را به جای گذاشت و طلا گرفت. سعید علی حسینی هم وزنه‌های ۲۴۰ و ۲۴۸ را بلند کرد، اما نتوانست وزنه ۲۵۴ کیلوگرم را بلند کند و با مجموع ۴۵۶ کیلوگرم نقره‌ای شد. نماینده ازبکستان هم برنزی شد.
 
بهداد سلیمی در آخرین حرکت خود با آویختن کفش‌هایش به وزنه، از دنیای قهرمانی وزنه برداری خداحافظی کرد.
 
وزنه بردار فوق سنگین ایران بعد از مهار وزنه 254 کیلوگرمی در حرکت سوم دوضرب و کسب مدال طلای فوق سنگین و عنوان قوی‌ترین مرد مسابقات، خداحافظی کرد.

کاروان وزنه برداری ایران با دو طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.
منبع: ایلنا
نظرات شما