صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 31
کد خبر: ۱۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
رییس موسسه فرهنگی اکو مطرح کرد:

نقش آفرینی موزه بانک ملّی ایران در استراتژی‌های فرهنگی کشور

رییس موسسه فرهنگی اکو گفت: جایگاه بانک ملی ایران در توسعه کشور و نقش آفرینی موزه این بانک در استراتژی‌های فرهنگی کشور و تدوین چشم انداز‌های آینده بسیار ویژه است.
رویداد۲۴ محمدمهدی مظاهری با بیان اینکه مستندسازی و آثار فرهنگی به نمایش درآمده عرصه اقتصاد در موزه بانک ملی ایران قابل تعمق است، افزود: اسکناس و سکه‌های به نمایش درآمده در موزه بانک ملی ایران به عنوان کالای فرهنگی درواقع تاریخچه یک ملت و تمدن ایرانی را عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه می‌تواند برای رسیدن به روابط و مناسبات اقتصادی و فرهنگی کشور‌ها یک فرصت باشد و امید می‌رود از این ظرفیت در جهت تدوین راهبرد‌های افزایش مراودات فرهنگی و هنری با دیگر کشور‌ها بهره برداری لازم صورت گیرد.

مظاهری ادامه داد: موزه بانک ملی ایران علاوه بر آثار موزه‌ای غنی و تامل برانگیز، از معماری زیبا و ارزشمندی نیز برخوردار است و بدین جهت در ردیف موزه‌های خاص کشور قرار دارد.

رییس موسسه فرهنگی اکو خاطر نشان کرد: مستندات تاریخ بانکداری در موزه بانک ملی ایران قابل توجه و جالب است.

لازم به ذکر است، سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) با رویکرد «تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوند‌های معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشور‌های عضو» موسسه فرهنگی اکو را در سال ۱۳۷۴ تاسیس کرده است.
نظرات شما