صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۵۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

تامین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با هدف حمایت از رونق تجارت داخلی کشور و تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کسب و کار، در هشت ماه ابتدای امسال بیش از ۶۰ هزار فقره تسهیلات مضاربه پرداخت کرده است.
رویداد۲۴ این بانک در راستای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت‌های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می‌شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بر این اساس بانک ملّی ایران در هشت ماه نخست امسال تعداد ۶۰ هزار و ۹۳۲ فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش ۴۹ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است تا سهمی در رونق بازار کسب و کار و تجارت داخلی داشته باشد.
نظرات شما