صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
امام جمعه مشهد:

مشکلات کشور با پیوستن به FATF حل نمی‌شود

امام جمعه مشهد گفت: مشکلات کشور با پیوستن ایران به معاهده FATF حل نمی‌شود.
رویداد۲۴ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: گام دوم انقلاب که در بیانیه مقام معظم رهبری مطرح شد باید از ابعاد مختلف مورد تبیین و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: در این بیانیه موضوع نظام انقلابی به‌عنوان یک محور اساسی موردتوجه قرارگرفته است که شامل رعایت احکام دین، جلب رضایت مردم و شایسته‌سالاری بوده و اشرافی گری و پرداختن به تجملات نیز به‌عنوان یک خطر برای نظام در بیانیه گام دوم مطرح شده است. در جامعه معیار باید عفت و اخلاق باشد و اگر بنا شد پول و طلا در زندگی معیار شود نظام در خطر خواهد بود.

علم‌الهدی بیان کرد: افرادی پای انقلاب ایستادند و تا پای جان دادن و شهادت رفتند که از اشرافی گری فاصله داشته‌اند و این پرونده‌های اختلاس از جریان اشرافی گری سرچشمه می‌گیرد.

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: خطر دیگری که انقلاب را تهدید می‌کند محافظه‌کار شدن است و اینکه مسئول خارجی کشور به‌صراحت بگوید اف‌ای تی اف مشکلات را حل نمی‌کند و فقط ندادن بهانه به دست آمریکا است اوج محافظه‌کاری است. باید همه بدانند ما نباید به دنبال راضی کردن آمریکایی‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: تأیید مصوبه اف‌ای تی اف به معنای قبول کردن ریاست وزارت خزانه‌داری آمریکا بر کشور است. میلیون‌ها نفر در روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند و عشق و ارادت خود را به رهبر معظم انقلاب نشان دادند و رهبر معظم انقلاب نیز روز اول اعلام کردند پیمان‌های خارجی برای حفظ منافع آمریکا است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی لایحه‌ای را به مجلس می‌آورید و شورای نگهبان آن را رد می‌کند و به مجمع تشخیص می‌رود و آنجا نیز مخالف نظر شما عمل می‌شود می‌گوید آن‌ها ملت نیستند و ما هم همین حرف را می‌زنیم، اما می‌گوییم ملت کسانی هستند که در راهپیمایی شرکت کردند و نظرشان نظر رهبری و عدم اعتماد به کنوانسیون‌های خارجی است.

علم‌الهدی گفت: وقتی در مجمع تشخیص اعلام شد پیوستن به اف‌ای تی اف مملکت فروشی است اوقات برخی تلخ می‌شود. روزی گفتید تا برجام تصویب نشود هیچ‌چیز درست نمی‌شود و آب مردم را به برجام گره زدید و حال می‌گوید مشکل گوشت با اف‌ای تی اف حل می‌شود؟ مگر قبلی حل شد که حالا این یکی حل شود؟
منبع: مهر
نظرات شما