صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 07
کد خبر: ۱۷۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون سابق بانک مرکزی:

حذف صفر از پول ملی در شرایط فعلی، وقت گذراندن است/ ثبات اقتصادی، پیش شرط اجرای طرح

معاون سابق بانک مرکزی درباره حذف صفر از واحد پولی ملی گفت: حذف چهار صفر از واحد پول ملی به لحاظ کارشناسی درست است، ولی در شرایط فعلی زمان اجرای این امر نیست.
رویداد۲۴ حیدر مستخدمین حسینی با بیان اینکه موافق حذف صفر از پول ملی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بررسی موضوع حذف چهار صفر از واحد پول ملی در این شرایطی که کشور دچار بحران است، فقط وقت گذراندن است.

وی افزود: در کشور‌های دیگر هم بحث حذف ۴ صفر وجود داشت، ولی هر کدام از آن‌ها نشان دهنده شاخص‌های اقتصادی آن کشور‌ها هستند و هیچ تناسبی با شرایط اقتصادی کشور ما ندارند.

مستخدمین حسینی اضافه کرد: ترکیه در دو دهه گذشته بحث حذف چهار صفر را انجام داده است و بین ۳ تا ۵ سال تورم آن کشور ثابت ماند و شرایط اقتصادی خوبی را به همراه داشت. از طرفی تراز ملی آن کشور رو به بهبود بود و در آن شرایط ترکیه آمادگی حذف صفر از واحد پول ملی خود را داشت و موفق نیز عمل کرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد ایران در شرایط رکود و تورم است و همچنین ثبات اقتصادی در برنامه‌ها وجود ندارد، طرح این پیشنهاد درست نیست.

معاون سابق بانک مرکزی بیان کرد: حذف چهار صفر از واحد پول ملی در شرایط فعلی هیچ دستاوردی را برای اقتصاد ملی کشورمان رقم نمی‌زند و قطعا با شکست مواجه شده و مردم را سردرگم می‌کند.

مستخدمین حسینی افزود: از سویی حذف چهار صفر هزینه‌هایی را مانند چاپ اسکناس، تغییر دفاتر و … به دنبال خواهد داشت.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: حذف صفر از پول ملی در علم اقتصاد پذیرفته شده است، اما این امر به شرایط اصلاحی بسیاری نیاز دارد و این شرایط ثبات بازار و اقتصاد کشور است.
منبع: اقتصاد24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگر میخواهید تورم را کم کنید صفرها راحذف نکنید اعداد را حذف کنید.
نظرات شما