صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 13
کد خبر: ۱۷۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۸
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

سرانه واحد‌های صنفی ایران بیش از نرم جهانی است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: اکنون در ایران به ازای هر ۲۷ نفر یک واحد صنفی وجود دارد که این رقم بسیار بیشتر از نرم جهانی است.
رویداد۲۴ محمود بنانژاد اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، به ازای هر ۱۷۰ نفر و سایر کشور‌ها به ازای هر ۱۲۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، اما در ایران، این رقم یک واحد برای هر ۲۷ نفر است.

وی افزود: این امر، توجیه اقتصادی و سود کسبه را کاهش می‌دهد.

وی گفت: در کشور، سه میلیون واحد صنفی وجود دارد که ۲۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: البته اگر فضا مهیا باشد سهم بازار از اشتغال می‌تواند افزایش یابد، اما فضا تنگ است و برخی مشکلات در این باره مانع شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل، قانون کار است که دست و پا گیر شده است و برای به کارگیری نیروی جدید و استخدام در اصناف مشکل ساز شده است.

بنانژاد درباره افزایش قیمت‌ها و گرانی ارز گفت: باید باور کنیم که اتفاق ویژه‌ای رخ داده و چند برابر شدن نرخ ارز، در قیمت‌ها تأثیر گذاشت، کالا‌های وارداتی به صورت مستقیم تأثیر گرفت و افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه تولید کالا را در داخل بالا برد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان برخی، اصناف را مسئول افزایش قیمت‌ها عنوان کردند که این تهاجم به بازار غیرمنصفانه است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: البته متخلفانی هم در بازار بودند و با آنان برخورد شد، اما اینکه صرفاً، بازار مقصر افزایش قیمت‌ها اعلام شود، غیرمنصفانه است.
منبع: ایرنا
نظرات شما