صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 09
کد خبر: ۲۰۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۸
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها:

مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند

سارانی بابیان اینکه روستا‌های بسیاری در سیل محاصره‌شده‌اند گفت: از برخی روستا‌های محاصره‌شده در سیل به دلیل قطع ارتباط زمینی هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
رویداد۲۴ عزیز سارانی نماینده سیستان و بلوچستان و عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به سیل اخیر این استان گفت: وضعیت در استان به‌واسطه وقوع سیل بسیار وخیم است. ۷۲ ساعت است که مردم درگیر سیل هستند و ارتباط آن‌ها با بیرون قطع شده است.

وی افزود: مردم در روستا‌ها به‌وسیله سیل محاصره‌شده‌اند و به‌شدت نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند. راه‌ها زیر سیل مانده و دسترسی زمینی وجود ندارد. امکانات هوایی هم در استان نداریم. تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که توانایی رساندن مواد غذایی و آب آشامیدی و انتقال مصدومان روستا را ندارد. از زمان وقوع سیل هم درخواست ارسال بالگرد داده‌ایم که هنوز پاسخ درستی به ما داده نشده است.

بیشتر بخوانید: ۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب/ درخواست اعزام بالگرد ادامه دارد

سارانی بابیان اینکه بیشتر جنوب استان درگیر سیل است بیان داشت: شهرستان‌های نیک شهر، چابهار و ایرانشهر درگیر سیل هستند و روستا‌های مناطق دشتیاری، زر آباد، بن و قصر قند زیر آب رفته‌اند. راه ارتباطی بیش از ۵۰۰ روستا قطع شده است و تنها در منطقه قصر قند ۱۱۳ روستا در محاصره سیل قرار دارند.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ضمن درخواست کمک از مسئولین بیان کرد: مردم به‌شدت نیازمند کمک‌های اولیه هستند. هنوز آمار دقیقی از خسارت‌ها و کشته‌ها وجود ندارد، اما باگذشت زمان این خسارت‌ها بیشتر خواهد شد. سیل روستا‌ها را محاصره کرده است و از برخی از روستا‌های درگیر سیل هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
نظرات شما