تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

سیل تاکنون چقدر به استان‌ها آسیب زده است؟

درحال‌حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان درگیر سیلاب هستند و تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق حضور یافته و در تلاش هستند تا در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند.

سیل سیستان و بلوچستان

رویداد۲۴ میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۰۰ روستا بر اثر وقوع سیل دچار قطعی آب شده که برخی از آنها دارای مشکل کدورت منابع آبی و برخی شکستگی خطوط انتقال و خروج از مدار است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: به‌دلیل شدت سیلاب، برخی از روستاها دچار قطعی ارتباط مواصلاتی و تلفنی شده و به همین دلیل احتمال گسترش قطعی آب در این مناطق وجود دارد.

وی در رابطه با قطعی برق در روستاهای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر شبکه توزیع برق ۱۱۰ روستا در این استان نیز دچار قطعی شده است. همچنین ارتباط مخابراتی بدلیل قطع فیبر نوری و همچنین راههای مواصلاتی شهرستانهای نیکشهر و قصرقند، نگور، پلان، دلگان، کنارک در محدوده زرآباد نیز مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: اکنون تیم های عملیاتی به همراه تجهیزات کامل در منطقه در حالت آماده باش هستند اما با توجه به مسدود بودن راه های دسترسی، شرایط انجام عملیات بسیار دشوار است.


بیشتر بخوانید: ۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب/ برخی روستا‌های چابهار زیر آب رفته‌اند

مردم سیل‌زده سیستان: آقایان نماینده! ما فقط زمان انتخابات بخشی از ایران هستیم +فیلم


جعفرزاده با بیان اینکه در بندر خمیر استان هرمزگان یکی از خطوط اصلی انتقال آب دچار شکستگی شده است، گفت: با توجه به اینکه در این منطقه از قبل مخزن ذخیره ۴۰۰۰ متر مکعبی را پیش‌بینی کرده بودیم، تا حدودی مشکل آبرسانی برطرف شده است، علاوه بر اینکه توزیع آب بسته‌بندی نیز همزمان توسط نیروهای عملیاتی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا ظرف ۴۸ ساعت آینده تعمیرات خطوط به اتمام برسد.

وی ادامه داد: وقوع سیلاب در استان کرمان نیز حدود ۶۰ روستا را دچار مشکل آبرسانی کرده و علاوه بر اینکه تیم‌های عملیاتی در منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند، از طریق آبرسانی سیار نیز آب مورد نیاز در اختیار مجتمع‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان