صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 11
کد خبر: ۲۳۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

توصیه‌ای به خریداران طلا و سکه

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: افزایش تقاضا برای خرید سکه طرح جدید باعث ایجاد حباب یک میلیون تومانی نسبت به سکه طرح قدیم شده است.

رویداد۲۴ محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: دو روز پیش در پی افزایش قیمت ارز، بانک مرکزی اعلام کرد برای تنظیم بازار اقدام به فروش ارز به بازار خواهد کرد این تصمیم برای ساعاتی قیمت ارز و طلا سکه را کاهش داد، اما با تزریق کم ارز در صرافی‌ها و قیمت آن، روند افزایشی قیمت ارز شتاب بیشتری به خود گرفت.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: افزایش ۲۸ دلاری قیمت اُنس جهانی در کنار جهش قیمت ارز زمینه ساز رکورد زنی طلا و سکه در بازار را فراهم کرده است و عامل سوم نیز افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه مخصوصا سکه طرح جدید کرد به گونه که شاهد حباب یک میلیون تومانی سکه طرح جدید در بازار  هستیم.

وی افزود: قیمت انس ۱۹۶۲ دلار و ۸۰ سنت، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون تومان، یک مثقال ۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان،  یک گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان است.

به دلیل افزایش تقاضا، سکه طرح جدید با حباب ۱ میلیون تومانی مواجه است
کشتی آرای عنوان کرد: به دلیل افزایش تقاضا، سکه طرح جدید با حباب ۱ میلیون تومانی مواجه است و در شرایط عادی تفاوت قیمت آن با سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان است نه ۱ میلیون تومان.


بیشتر بخوانید: حباب سکه به یک میلیون تومان رسید


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان اینکه تعداد کم صرافی‌ها عامل افزایش طول صف برای خرید ارز شده است عنوان کرد: به دلیل شبکه توزیع گسترده داد وستد طلا فروشی‌ها با صف خرید و فروش مواجه نخواهند شد.

به خریداران طلا و سکه توصیه می‌کنم در فضای آرام و بدون هیجان بازار اقدام به خرید سکه و طلا کنند
وی با بیان اینکه بازار فعلی طلا و سکه غیرقابل پیش بینی است عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار و طلا و سکه امکان پیش بینی آینده بازار حتی برای یک ربع آینده نیز وجود ندارد، نوسانات قیمت بسیار زیاد است و این موضوع باعث تشویش ذهن خریداران شده و این موضوع ریسک سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد به خریداران طلا و سکه توصیه می‌کنم در فضای آرام و بدون هیجان بازار اقدام به خرید سکه و طلا کنند.

منبع: میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
خود طلا با اونس جهانی یه 800 دلاری حباب داره
نظرات شما