صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 10
کد خبر: ۲۳۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا دلار ۱۰ هزار تومان ارزان می‌شود؟

حمید حسینی گفت: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

رویداد۲۴ دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام این مطلب افزود: نکته مهم ین است که بازار در انتظار اتفاقی خاص است، اتفاقی که معنی شوک سیاسی و روانی داشته باشد اما مولفه نقدینگی را فراموش نکنید .

وی در توضیح این مطلب افزود: حجم نقدینگی در ایران بسیار بالاست و طبق آمار هر روز ۱۵۰۰میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده می‌شود،از این روز بعید است که نرخ ارز به قیمت ماه‌های قبل بازگردد. این فعال اقتصادی تاکید کرد: بخش مهمی از افزایش قیمت ارز به تحریم، کاهش درآمد حاصل از فروش نفت و همچنین نپیوستن به اف‌ای‌تی‌اف و بلوکه شدن پول‌های ایران در سایر کشورها مرتبط است.

به گفته وی بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از بیست هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می تواند ریزش قیمت ها در این محدوده را رقم بزند . وی تاکید کرد:طبق آمارصادرات نفتی ایران به تازگی روندی افزایشی را تجربه کرده است .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
آخه از کجا این خطکش که روزی فلان قدر به نقدینگی اضافه میشه رو از کجا آوردین و اگه صحت داشته باشه : یکم تو تورم بالای پنج درصد گم میشه دوم چرا فقط نصیب شما دلار و سکه فروشها میشه سوم اینکه تو بورس کشور روزی بیش از بیست هزار میلیارد تومن معامله میشه امّا ارزش بازار یک دهم این مبلغ شما بالا نمیره ؛ فقط با این قیمت دادناتون خون مردم رو تو شیشه کردین و نشون دادین سواد اقتصادی رو از تو مرکز پایتخت "" اُوکسفورد "" گرفتین
نظرات شما