صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۲۳۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

با سرمای زودهنگام، گوجه فرنگی در سفره مردم یخ بست

سید رضا هاشمی رئیس اتحادیه میوه و تربار شهرستان بوشهر ضمن اشاره به گرانی بی سابقه قیمت گوجه فرنگی در بازار بوشهر گفت: با افزایش قیمت گوجه فرنگی، میزان فروش این کالا در بازار کاهش یافت و درآمد واحد‌های صنفی نیز به میزان قابل توجهی کم شد.
رویداد۲۴به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، سید رضا هاشمی رئیس اتحادیه میوه و تربار شهرستان بوشهر ضمن اشاره به گرانی بی سابقه قیمت گوجه فرنگی در بازار بوشهر گفت: براثرسرمازدگی بی موقع در مزارع گوجه بخشی از استان‌های فارس (مرودشت)، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان گوجه کاران این استان‌ها با زیان هنگفتی مواجه شدند.

وی با اشاره به این موضوع که سرمای اخیر دراین فصل غیر مترقبه بود اظهار داشت: همه ساله بعد از پایان برداشت گوجه فرنگی در استان‌های فوق الذکر و رسیدن گوجه نوبرانه استان‌های جنوبی شاهدافزایش قیمت بودیم، اما امسال با بروز این اتفاق با افزایش حدود چهاربرابری قیمت گوجه فرنگی مواجه شدیم.

هاشمی ادامه داد: با افزایش قیمت گوجه فرنگی، میزان فروش این کالا در بازار کاهش یافت و درآمد واحد‌های صنفی نیز به میزان قابل توجهی کم شد.

بیشتر بخوانید: گرانی مرغ، بازار را به رکود عمیق برده است
ایشان ادامه داد: انتظاراست تا یک هفته آینده با بدست آمدن گوجه فرنگی مناظقی مثل تنگ ارم، کازرون، حاجی آباد شاهد بازگشت گوجه به قیمت سابق باشیم.

رئیس اتحادیه میوه و تربار شهرستان بوشهر در پایان اظهار داشت: تاثیر «سووم سرمای» امسال نشان داد که ثبات قیمت میوه و تربار و صیفی جات در طول سال نیازمند واحد‌های عمل آوری، بسته بندی و نگهداری است. تا زمانی که چنین واحد‌هایی در اولویت فعالیت‌های صنعتی قرار نگیرد هر نسیم خنک یا گرمی می‌تواند باعث بروز شوک قیمتی در بازار شود.
نظرات شما