صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 09
کد خبر: ۲۳۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

عوارضی که بعد از کرونا در بدن می‌ماند!

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای صحبت در مورد عوارض قطعی کرونا نیاز به گذشت زمان و مطالعات گسترده تری است ولی با وجود این شاهد عوارض متعددی در طول دوره بیماری هستیم که از مهمترین آن‌ها عوارض قلبی- عروقی و مغزی به دلیل افزایش انعقاد پذیری در خون است.

رویداد۲۴ دکتر سعیده آذری با اشاره به ماندگاری علایم در بدن بیماران کرونایی، اظهار کرد: بیماران با درگیری شدید ریوی و بیماران دچار حوادث عروقی در قلب و مغز زمان طولانی تری درگیر عوارض بعدی هستند که می‌تواند ماندگار باشد، از جمله این بیماری‌ها شامل فیبروز ریوی و اختلالات عضله قلب(کاردیومیوپاتی)، سندرم خستگی مزمن مجموعه‌ای، ضعف، درد عضلانی، اختلالات خواب و نوسانات روحی هستند.

وی ادامه داد: این موارد بیشتر در بیماران پس از بهبودی از بیماری کرونا مشهود بوده و یکی از علل شایع آن آزاد شدن وسیع فاکتورهای التهابی در خون طی روند بیماری است.


بیشتر بخوانید: کم شدن عوارض ویروس کرونا با کاهش وزن


آذری با بیان این‌که برخی افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای خاص هستند، ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری دارند و معمولا فرم شدیدتری از بیماری و عوارض آن را تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیماران قلبی و کسانی که مشکلات زمینه‌ای ریوی دارند نیز در این دسته قرار دارند.

وی تصریح کرد: البته شناخت ما از ماهیت این ویروس کافی نبوده و نیاز به مطالعات بیشتری روی بیماران است.

منبع: ایسنا
نظرات شما