صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 21
کد خبر: ۲۳۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا/ افت قیمت ادامه دارد؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۷ آبان یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

رویداد۲۴  قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۷ آبان یک میلیون و 141 هزار و 400 تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته با نوسان‌های جزئی همراه باشد. با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما روند کاهش قیمت کمی کند خواهد بود.

طبق آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، احساسات صعودی نسبت به طلا در بین تحلیلگران وال استریت به صورت بی‌سابقه‌ای افزایشی است. این چشم انداز مثبت در حالی است که قیمت طلا سقف مقاومتی هفته‌های اخیر خود را شکسته و به بالاترین سطح در شش هفته گذشته رسیده است.


بیشتر بخوانید: طلا در هفته گذشته چقدر گران شد؟


در مقابل دلار آمریکا به زیر سطح حمایت اصلی رسیده و کمترین مقدار در دو ماه گذشته سقوط کرده است. دلیل این احساسات احتمال قوی ریاست جمهوری بایدن و به دنبال آن محرک‌های مالی بیشتر و پرهزینه‌تر است.

این هفته 15 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 14 رای دهنده – 93 درصد – امید به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داشتند، یک تحلیلگر – 7 درصد – باور داشت که قیمت طلا کاهش می‌یابد و هیچ تحلیل‌گری در مورد طلا بی طرف یا خنثی نبود.

در هفته گذشته در مجموع 1310 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 1008 رأی دهنده – 77 درصد – اظهار کردند که در این هفته طلا صعود می‌کنند. 188 نفر دیگر – 14 درصد – گفتند که آنها بر روی طلا نزولی هستند، در حالی که 114 رای دهنده، یا – 9 درصد – بی طرف بودند.

 در حال حاضر، بازیگران بازار سکه باور دارند که قیمت این فلز گرانبها دو نقطه حمایتی ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومانی را پیش روی خود دارد که در صورت شکست آنها قیمت می‌تواند افت بیشتری را تجربه کند.

به گفته برخی تحلیلگران فنی، تا زمانی که این فلز گرانبها زیر ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد نیز انتظارات افزایشی فعال نخواهند شد. سکه از زمانی که در اواخر مهرماه به سقف ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برخورد کرد،‌ عمدتا در مسیر نزولی گام برداشته و حمایت‌های مهمی را از دست داده است.

نظرات شما