بنا بر گزارش تیم استرالیایی جستجو، قطعه پیدا شده بخشی از بال راست هواپیماست که ماه ژوئن گذشته پیدا شد و اکنون بررسی همه مشخصات آن توسط شرکت ایتالیایی سازنده این قطعه، ثابت میکند این قطعه متعلق به همان بویینگ ۷۷۷ است که در مارس ۲۰۱۴ پرواز ام. اچ. ۳۷۰ را انجام داد.
محققان اکنون مشغول بررسی وضعیت این قطعه نسبتا بزرگ هستند تا بلکه دریابند این بخش از بال راست هواپیما هنگام سقوط در چه وضعیتی قرار داشته است.
آنها امیدوارند با کشف اطلاعات جدید از بررسی این قطعه، چگونگی سقوط پرواز ام. اچ. ۳۷۰ را کشف کنند.
فرضیه اولیه در مورد سقوط این هواپیما این بود که بویینگ ۷۷۷ پس از ترک کوآلالامپور در جنوب اقیانوس هند دچار سانحه شده و در آبهای این منطقه سقوط کرده است.
شماره سریال و تاریخ ثبت شده روی این قطعه پیدا شده به شناسایی آن کمک کرد.
آن طور که گزارش شده، علاوه بر مشخصات شرکت بویینگ، یک شماره منحصر به فرد که با حروف اوُ و اِل شروع شده به شرکت ایتالیایی سازنده این قطعه کمک کرده تا با مطابقت آن با مدارک خط تولید خود، تایید کند که این قطعه به بویینگ ۷۷۷ پرواز ام. اچ. ۳۷۰ تعلق داشته است.
در ماههای اخیر چندین قطعه از لاشه این هواپیمای مسافربری در سواحل ماداگاسکار و موزامبیک که همسایه تانزانیا هستند پیدا شده بود.
استرالیا سرپرستی تیم تحقیق در مورد پرواز ام. اچ. ۳۷۰ را بر عهده دارد.
این تیم بینالمللی در دو سال و نیم گذشته بیش از ۶۰ هزار کیلومتر مربع را با استفاده از کشتی و زیردریایی تجسس کرده است؛ این محدوده حدود نیمی از مساحت ۱۲۰ هزار کیلومتر مربعی است که برای پیدا کردن لاشه این هواپیما تعیین شده بود اما با موافقت کشورهای چین و مالزی و با توجه به آنچه "یافت نشدن اطلاعات مهم تازه" عنوان شده، قرار است ماموریت پیدا کردن ام. اچ. ۳۷۰ تا پایان سال جاری میلادی متوقف شود.