صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۲۵۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

درگیری شدید در اعتراض به حبس رپر اسپانیایی

طرفداران پابلو هاسل رپر اسپانیایی در اعتراض به حبس این خواننده معروف و پرکار کاتالونیایی به خیابان‌ها ریختند. این خواننده در ترانه‌هایش به پادشاه پیشین اسپانیا توهین کرده بود که در پی آن محکوم به حبس شد.

مژده کریمی: رویداد‌۲۴ اعتراضات به حبس پابلو هاسل رپر اسپانیایی در پنجمین شب خود در شامگاه شنبه ۲۰ فوریه باز هم به خشونت کشیده شد.

در جریان این خشونت و درگیری‌ها در شهر بارسلون معترضان درب، پنجره و ویترین مغازه‌ها و بانک‌ها را شکستند، سطل‌های زباله را واژگون کرده و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.

گفته می‌شود این درگیری‌ها که مرکز اصلی آن‌ها دو شهر بارسلون و مادرید بودند به چندین شهر دیگر هم کشیده شد.

پابلو هاسل خواننده رپ اهل کاتالونیا که منطقه خودمختار اسپانیا است در شعر‌ها و ترانه هایش به خوان کارلوس اول، پادشاه پیشین اسپانیا توهین و از تروریسم ستایش کرده و بخاطر این حرکت اعتراضی که انتقاد از نهاد سلطنت، دولت و پلیس است به ۹ ماه حبس محکوم شد.

تاکنون «اونیداس پودموس»، یکی از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم اسپانیا از جناح چپ افراطی، خواستار «عفو کامل» هاسل و یک خواننده رپ دیگر به نام والتونیک شده است.

والتونیک هم که یک خواننده رپ کاتالان است به دلیل «ستایش از گروه‌های تروریستی» و توهین به خاندان سلطنتی به زندان محکوم شده و از سال ۲۰۱۸ تا کنون به عنوان پناهنده در بلژیک زندگی می‌کند.

معترضان شهر بارسلون که مرکز منطقه کاتالونیا است در میدان مرکزی آن فریاد «پابلو هاسل، آزادی» و «رسانه‌های اسپانیا، دروغگو» سر دادند.

در این اعتراضات ۹ نفر بازداشت و چندین نفر دیگر هم بخاطر غارت مغازه‌ها توسط پلیس دستگیر شدند. در این میان ۹ نفر زخمی شدند که از این تعداد ۲ نفر راهی بیمارستان شدند.

اما از زمان بازداشت هاسل و شروع اعتراضاتی که شنبه پنجمین شب این درگیری‌ها بود تاکنون حدود ۸۰ نفر از معترضان بازداشت و بیش از ۱۰۰ نفر نیز در درگیری با پلیس زخمی شدند. در تصاویر روز عکس‌هایی از این اعتراضات را ببینید.

منبع: ALJAZEERA

نظرات شما