صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 02
کد خبر: ۲۵۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ۳۱۸ متخلف به مراجع قضایی در استان قزوین

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دراجرای قانون حفاظت محیط زیست تعداد ۳۱۸ پرونده قضایی در استان تشکیل گردیده که از این تعداد ۱۷۱ پرونده بررسی و تعداد ۱۴۷ پرونده در حال رسیدگی است.

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی با اعلام این خبر گفت: در اجرای قانون شکار و صید و برخورد با شکار چیان و متخلفان تعداد ۱۶۸ پرونده به مراجع قضایی ارسال که از آن تعداد ۱۰۲ پرونده محکومی صادر شده و ۶۶ پرونده در جریان است که از متخلفین مبلغ ۸۶۱، ۷۵۰، ۰۰۰
ریال ضرر وزیان جانوران وحشی وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

وی ادامه داد: در اجرای قانون حفاظت و به سازی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در بخش صنایع تعداد ۱۵۰ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شده، که تعداد ۶۹ پرونده منجر به صدور حکم شده و مابقی در حال رسیدگی است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: در آرای صادره علاوه بر جزای نقدی می‌توان به صدور حکم به تهیه مقاله در مورد فوائد دفع پسماند و تهیه وسایل کمک آموزشی و پخش در میان نیازمندان، تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، انجام خدمات رایگان و. به عنوان مجازات تکمیلی اشاره شد.

شنتیایی در پایان گفت: احکام صادره در دادگستری استان قزوین نشان دهنده  حساسیت مسئولین قضایی نسبت به محیط زیست است.
منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

نظرات شما